Butított metró okozhatta a hibát a Nyugatinál?

iho   ·   2017.06.23. 09:45
00kics

15:55: Az NFM Közlekedési Hatóság 14 óra 30-kor azonnali hatállyal megtiltotta a felújított orosz metrókocsik közlekedését, így a BKV egyelőre ismét kivonta a forgalomból a Pandákat. Ez összesen hat, már közlekedési engedéllyel rendelkező szerelvényt jelent. A legnagyobb probléma azonban az, hogy a felújításra Oroszországba kiküldött szerelvények, valamint a felújított vonatok híján nincs elegendő kiadható jármű. A BKV jelenleg a helyzet megoldásán dolgozik.

Több mint nyolcszázmilliós kötbérigényt jelentett be a BKV a Metrovagonmassal szemben – írták sajtóközleményükben. A jelenleg futó hat szerelvény műszaki megbízhatósága elfogadhatatlanul alacsony az üzemeltető számára. A BKV a Metrovagonmas vezérigazgatóját azonnali lépések megtételére kérte, és hivatalos levélben jelentette be kötbérigényét. Kijelentették, hogy a műszaki állapotok radikális javulásáig nem látják megvalósíthatónak a további szerelvények átadását, mert a meghibásodások mértéke a menetrendszerű utasforgalmat is veszélyezteti. A BKV minden szerződéses lehetőséget igénybe vesz a helyzet javítása érdekében, azonban, ha nem sikerül a gyártónak jelentős javulást elérnie, a további radikális lépések minden következményét is az orosz félre hárítják.

Gulyás Attila, a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének vezetője szerint a felújított szerelvények konstrukciója jó, de rossz a rendszerek összehangolása, és szoftveres hibák is nehezítik a működést. A péntek reggeli problémát az ajtónyitás és a vonatbefolyásolás rendszerei közti rossz kommunikáció okozta, a szerelvény nem érzékelte, hogy az állomáson tartózkodik. A probléma hátterében az áll, hogy a vonatbefolyásoló rendszert a régi szerelvényekről helyezték át az újakra, de az erősebb új kocsik miatt új szoftvert kellett volna vásárolni. Ehelyett a Metrovagonmas a szerelvények teljesítményét csökkentette.

Korábban írtuk:

Mikor máskor, mint a reggeli csúcsban adta meg magát egy frissen felújított metrószerelvény a Nyugatinál az Index híradása szerint. Az Újpest felé tartó metró 10-12 percig állt az állomáson zárt ajtókkal, a kocsiban és a peronon álló tömeg egy idő után – a járművezető elnézéskérései, nyugtatónak szánt szavai ellenére – zúgolódni kezdett. Mivel a vésznyitók sem működtek rendesen, az ajtókat két izmosabb férfiutas feszítette fel. A vezető végül a többi ajtót kívülről, mechanikusan nyitotta ki, de a vonat még ezek után is az állomáson vesztegelt.

A Metrovagonmas által felújított szerelvényekkel egymást érik a hibák: nem is olyan régen hibás ajtónyitás miatt (többször előfordult, hogy nem, vagy nemcsak a peron felőli ajtók nyíltak) az eddig forgalomba állt szerelvényeket ideiglenesen ki kellett vonni, ezt házilagosan sikerült kiküszöbölni egy oldalválasztó kapcsoló segítségével. A reggelihez hasonló gond, hogy egy ajtó sem nyílt ki, azonban nem fordult még elő.

(képünk illusztráció, fotó: Kemsei Zoltán)

A vonal déli felén, a Klinikáknál is leszállították az utasokat egy szerelvényről, majd az állomást le is zárták, Újpest-Központtól a Nagyvárad térig pótlóbuszok jártak – amelyek közül az Arany János utcánál szintén lerobbant egy.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek