Egy törökországi charter volt az első, amelyet másfél év zárlat és a pálya felújítása után leszállt a Transilvania repülőtéren. A Corendon Airlines Boeing 737-ese Antalyából érkezett, 186 utassal. Ezzel a jelek szerint valóban véget ért a repülőtér kálváriája, a korábbi reményeknek megfelelően a román légügyi hatóság is megadta az engedélyt – még hétfő reggel, nem sokkal a gép érkezése előtt – a repülőtér újbóli megnyitására.

(fotók: Facebook, Péter Ferenc)

Mint arról akkor beszámoltunk, 2016 őszén váratlanul derült ki, amit a korábbi vidrátszegi vezetés a jelek szerint gondosan titkolt, hogy a pálya állapota csak maximum harminc tonnás gépek le- és felszállására alkalmas. A repülőtér tulajdonosa, a megyei tanács nem tehetett mást, bezárta a repülőteret, és amikor együtt volt a felújításhoz szükséges pénzügyi fedezet, bankhitelből és állami támogatásból, megindulhatott a régi beton feltörése és a pálya teljes újjáépítése.

Húsz hónap alatt sikerült a rekonstrukciót végrehajtani, miközben mindannyian tudtuk, hogy ezt már húsz évvel ezelőtt meg kellett volna valósítani – nyilatkozta Péter Ferenc megyei tanácselnök. A hatósági engedély birtokában sikeresnek ígérkező tárgyalások várhatók más légitársaságokkal más vonalakról. Ami nagyon fontos, tette hozzá, az a budapesti és a bukaresti járat.

A reptér igazgatója, Peti András a járat érkezése után arról beszélt, hogy a felújított pályát mostantól, a megfelelő paraméterek birtokában lehet majd meg is hosszabbítani.

Ami a menetrend szerinti járatokat illeti, a Wizz Air, ígéretéhez híven, visszatér Marosvásárhelyre, és elsőként a dortmundi és memmingeni járatát indítja újra, majd szeptemberben hetente kétszer repülnek a gépei Marosvásárhely és Budapest, illetve Marosvásárhely és London között, heti két-két alkalommal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!