Megjelent a 2017-es menetrend, amiről eddig csak annyit lehetett biztosan tudni, hogy a versenysorozat februárban, Abu Dhabiban indul, de a többi helyszínről és időpontról korábban még nem nyilatkozott a Red Bull Air Race csapata. Érdekes módon a most nyilvánosságra hozott listán is van két, meg nem nevezett európai helyszín, amiről ezek szerint még csak később döntenek. Budapest viszont már biztosan ott van a naptárban.

Start a Lánchíd alatt, ha jó az idő különösen látványos

Tehát: az Öböl-mente nyitó futama, február 10–11 után – immár tizedik alkalommal kezdődik itt a szezon – a versenyzők, szervezők, gépek Amerikába kelnek át, ellentétben az előző évekkel, most már tavasszal – is – lesz futam az USA-ban, méghozzá San Diegóban, amely egyébként 2007 és 2009 között volt már háromszor is a helyszíne a versenynek. Innen újabb óceáni átkelés következik Japánba, ahol nagy sikerrel rendezték tavaly Csiba városában a futamot, ráadásul a helyi hős, Muroya győzelmével. Ez a verseny június harmadikán és negyedikén zajlik, egy hónappal később, július első hétvégéjén, elsején és másodikán köszönthetjük a mezőnyt itt, Budapesten, ahogy a Red Bull külön kiemeli: a Lánchíd alatti látványos átrepülésekkel, vagyis nyilván a pontos helyszín sem változik, a Duna felett cikáznak a gépek a Lánchíd és a Margit-híd között. (Két héttel a vizes vb és egy hónappal az F1-futam előtt, a sportbarátok nyilván idén ebben a hónapban nem hagyják el a fővárost...)

Ugyancsak még júliusban új helyszínt avat a sorozat, az oroszországi Kazany városában. Ezután következik az a bizonyos meg nem nevezett két európai helyszín, augusztus 12–13-án, illetve szeptember első napjaiban, majd október közepén zár az idei sorozat ismét az Egyesült Államokban, Indianapolisban.

Indianapolis: ahol az autósport és a repülősport találkozik

Az elrendezés nyilván összefügg azzal, hogy tavaly a két egymás után következett őszi amerikai helyszín közül az utolsó, Las Vegas kudarcnak bizonyult, a hatalmas szél ledöntötte a pilonokat, a döntőt nem tudták a versenyzők lerepülni, igaz, a német Dolderer összetett győzelme már két héttel korábban, Indianapolisban megszületett, de nyilván a rendezők úgy ítélték meg, hogy Indianapolisban október közepén még jobbak lesznek az időjárási körülmények, mint a sivatagi helyszínen.

Hírt adtunk már arról, hogy az Air Race második vonalában (Challenger Cup)  idén indulók között három újonc szerepel, köztük egy magyar, Genevey Dániel, az Air France-pilóta, a magyar műrepülő válogatott tagja. Két új szereplője lesz ugyanakkor a Master Class versenyeinek.

A chilei showman, nyugalmazott alezredes, Bolton

Egyikük, a chilei Cristian Bolton tavaly már tartalék pilótaként repült ebben az osztályban a két utolsó fordulóban, Hannes Arch halála után, de idén a chilei légierő egykori alezredese, az első latin-amerikai pilótája a sorozatnak, már teljes jogú versenyző, saját csapatával és az Edge 540-essel. Bolton egyébként repült a chilei Halcones műrepülő kötelékben is, és a Challenger kupában néhány éve már a harmadik versenyén felállhatott a dobogó második fokára, 2015-ben összetett harmadik volt. 4600 órája van, elismert és népszerű showman a dél-amerikai repülőnapok világában.

A francia Mikael „Mika” Brageot pedig a visszavonult Nigel Lamb helyére lép, tavaly ugyancsak tartalékként, illetve a Master Mentoring Program részeseként repülhetett gyakorlókat a helyszíneken a brit pilóta MXS-R gépével. Mika 21 évesen(!) lett a francia műrepülő nemzet válogatott tagja, ő volt a legfiatalabb pilóta, aki ezt valaha elérte. Kétszer nyert csapattal világbajnokságot, egyéniben ugyancsak volt arany- ezüst – és bronzérmese a „hagyományos” műrepülő vb-knek. Repülőoktató és bemutató pilóta, 3000 órával, 2015-ben pedig győztese volt a Challenger kupának.

Mika Brageot, és mentora, Nigel Lamb

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!