Sok előkészítést és erőfeszítést igényel, amíg összeáll egy ötnapos program: a kívánságlistán szereplő mozdonyok nem elérhetők, az elképzelt útvonalakon pályamunkákat végeznek, és még a Keletit is pont ekkor zárják le két hétre. Ennek ellenére angol vasútbarátok egy csoportja szerdától ismét vonatra száll, hogy megismételhetetlen pillanatokat éljenek át.

Szerdán reggel az MTMG Ludmillájával indul a menet Kelenföldről Papkeszibe és vissza, majd a 628 001-es tesz egy kanyart a szerelvénnyel Rákosról a királyvágány érintésével Párkányba és onnan a Nyugati pályaudvarra. Csütörtökön szergejes vontatással utaznak Pusztaszabolcson és Tapolcán át Uzsabányára, majd tovább Szombathelyig. Innen a GYSEV egyik M44-ese viszi a vonatot Sopronba. Pénteken Sopronból Szombathelyre ismét M44-es, onnan a GYSEV Cargo új Ludmillája vontatja a különvonatot Szentgotthárdig, a visszatérés Aspangon, Bécsújhelyen és Ágfalván át lesz, mindez egy osztrák 2143-as sorozatú dízelmozdonnyal.

A hétvége első napján WLB Cargo dízelmozdonnyal indulnak útra az angolok, hogy körbe utazzák a Fertő-tavat. Vulkapordány, Kismarton, Nezsider és Pomogy érintésével érkeznek Fertőszentmiklósra, majd a 8-as vonal vágányzára miatt Nezsider–Lajtabruck–Köpcsény útvonalon érkeznek Pozsonyba. Némi iparvágányos barangolást követően egy Bardotka mögött érkeznek majd Érsekújvár érintésével Komáromba, ahonnan a CER egyik villamosmozdonya továbbításával közlekednek Kőbánya-Kispesti irányváltással a Nyugati pályaudvarra.

Az angolok egyik tavalyi menete az Ereco iparvágányon. Borulátók ugyan nem vagyunk, de az előrejelzések ismeretében az időjárás aligha fogadja majd kegyeibe a különvonat utasait (fotó: Vörös Attila)

Vasárnap magánvasúti Bobóval indul a nap, a Nyugati pályaudvarról Szentendrére utaznak az angolok, a HÉV vonalán. Visszaútban a marcheggi hídon át Ferencvárosig megy a menet, onnan egy színes Kocúrral Délegyháza érintésével Soltig és vissza Kunszentmiklós-Tassra utaznak. Az utolsó etappban Pleháccsal közlekedik a szerelvény, ismét Kőbánya-Kispesti körbejárással a Nyugati pályaudvarra.

A MÁV Nosztalgia Kft. idei programja nagyon zsúfolt a veresegyházi gőzös menetek miatt, ráadásul egyre többször párhuzamosan kell különböző charter vonatokat közlekedtessenek. Angliából sem ez az egyetlen csoport, amelyik rendszeresen visszajár Magyarországra, a különböző vasútbarát szervezetek és utazási irodák más-más érdeklődésű és pénztárcájú utasok számára szerveznek különféle programokat.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!