Görögország nemzeti vasútja, a TrainOSE több mint három évvel ezelőtt, 2011. február tizenegyedikén állította le nemzetközi járatait az országot sújtó gazdasági nehézségek okán kialakult pénzügyi megszorítások részeként. Az azóta eltelt idő alatt történtek ugyan fejlesztések a körülbelül 2500 kilométeres hálózaton, sőt több európai állam is fontolgatta a görög vasút megvásárlását, végül azonban nem történt érdemi lépés. A balkáni ország vasútja továbbra is katasztrofálishoz közeli állapotban sínylődik, a vasúttársaság 2012-ben 83 millió eurós veszteséggel zárt.

A TrainOSE két nemzetközi járata indult el újra Szalonikiből: a szófiai, valamint az egykori Hellász Expressz erősen megcsonkított verziója Szkopjén keresztül Belgrádba közlekedik. Berky Dénes felvételén Szalonikiben látható a vasúttársaság egyik vonata.

A görög nemzetközi járatok tetszhalott státusza május tizedikén érhetett véget, ezen a napon ugyanis újra felvehették a határokon átlépő forgalmat, még ha nem is nagy választékban: két, Szalonikiből induló nemzetközi járatot indítottak el újra. A Szófiáig közlekedő vonat hat óra 50 perces menetidőt nyújt. A főnixmadárként ismét életre kelt híres Hellász Expressz pedig a macedón fővároson, Skopjén keresztül haladva ér el Belgrádba, így Budapestről egy belgrádi átszállással elérhetővé vált vasúton a kedvelt Égei-tengeri fürdőhely. A fekvő- és hálókocsikat is továbbító vonat a hétszázharminc kilométeres utat menetrend szerint tizenkét óra negyvenegy perc alatt teszi meg – írja az International Railway Journal.