A csütörtöki budapesti sajtótájékoztatón Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója elmondta: a vonalon közlekedő trolibuszok önjáróképességgel is rendelkeznek, ami azt jelenti, hogy négy kilométert felsővezeték nélkül is meg tudnak tenni. Ennek előnye, hogy kevésbé érzékeny a rendszer, és a járművet forgalmi okok sem akadályozzák annyira a haladásban. A City-troli szerves része a fővárosi közlekedéspolitikának, annak, hogy a belvárostól kifelé haladva minél inkább károsanyag-kibocsátás nélkülivé tudják tenni a várost. 2019-2020-ra további tíz-tizenegy jármű érkezik a fővárosba, ezzel leteszik az akadálymentes és környezetbarát közlekedés alapjait, valamint teljesen megújítják a fővárosi trolibuszflottát.

City-troli néven új, hétvégente közlekedő trolibuszjáratot indít a BKK a Fővárm tér és a Lehel tér között (fotó: MTI/Soós Lajos)

Szentgyörgyvölgyi Péter (Fidesz-KDNP), Belváros-Lipótváros polgármestere közölte, a belvárosi önkormányzat mindent megtesz azért, hogy csillapítsa a belváros forgalmát. A trolibusz a területen lévő piacokat, például a Hold utcait is érinti, ez hétvégén a bevásárlóknak és a gasztronómia iránt érdeklődőknek is segítséget jelent. Szedlmajer László, a BKV Zrt. vezérigazgató-helyettese kiemelte, ezek a fejlesztések nemcsak szakmai célúak, hanem az utasok kényelmét is szolgálják.

A City-troli szombaton 8 óra 30 perc és 19 óra, vasárnap pedig 9 óra 30 és 19 óra között, félóránként jár.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!