Szinte minden nap indul Lepsényből egy-egy huszonnyolc kocsis, 2200 tonnás cukorrépavonat Kaposvárra. Az utóbbi években ezek a vonatok a 30a vonalon Kelenföldre mentek először, majd itteni körüljárás után a pécsi fővonalon jutottak el Dombóvárig. Hiába hosszabb, a villamos vontatás miatt talán olcsóbb volt így.

Abánál halad a lepsényi répaszállítmány<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotók: Vörös Attila)

Még korábban, az ÁFU és a MÁV Cargo korában persze sokkal izgalmasabb volt ez a vonat, hiszen akkor Lepsényből elvitték Fonyódig, majd onnan Szergejjel a 36-os vonalon Kaposvárig. A Rail Cargo Hungariánál azonban bármit megtesznek, hogy a 36-os vonalat elkerüljék. Mostanában a Gyékényes és Murakeresztúr közti vágányzár miatt azért rendszeresen, bár kiszámíthatatlan időben jön erre tehervonat, szóval azért van az a körülmény...

Osztopán környékén robog Kaposvár felé a 36-os vonalon egy Lepsényben berakott répavonat 2008 őszén

Idén ősszel viszont Lepsénytől délre nem érdemes elindulni, hiszen Siófoknál teljes kizárásos vágányzár van a pályafelújítás miatt. Székesfehérváron keresztül sem viszik a répát, az átépülő állomást igyekeznek minél inkább tehermentesíteni. Így aztán a lepsényi tehervonat Szabadbattyánnál elfordul Börgöndnek, majd ott Sárbogárd felé folytatja útját. A börgöndi mellékvonalak két kisebb forgalmú ágán így most a napi két pár Sárbogárd–Székesfehérvár Bézén túl előfordul végre valami más mozgás is, a Szabadbattyán–Börgönd részről nem is beszélve, hiszen ott a répán kívül jelenleg semmi sem közlekedik. A vonatokat székesfehérvári Szergejekkel, többnyire remot gépekkel húzzák, Lepsény és Börgönd között ráadásul kettővel a vonatterhelés miatt.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!