A Volkswagen T5-ös szérián belül eddig csak a gyengébb, 84 kilowattos változatokból volt spórolós verzió. A takarékosság azonban nem csupán az olcsóbb modellekhez dukál, a német piac megkövetelte, hogy az erősebb motorokkal szerelt változatokba is építse be, vagy tegye választhatóvá a Volkswagen a bevált BlueMotion technológiát. A Volkswagen hallgatott a jó szóra és immár a legerősebb dízelhez is kínálja a kiegészítő csomagot, így csökkentve a 132 kilowattos (180 lóerő) biturbó motor étvágyát. A Transporter mellett a teljes családban adott a lehetőség a Multivantől a Caravelle-ig.

A Volkswagen Transporter T5 legerősebb változatához is elérhető a takarékos csomag <br /> (fotó: Volkswagen)

A stop-start rendszernek, a fékenergia-visszatáplálásnak, az alacsony gördülési ellenállású gumiknak és a sebességszabályozónak köszönhetően a spórolós változat a Volkswagen saját mérése szerint fél liter gázolajjal kevesebbet fogyaszt száz kilométerenként. A gyártó szerint a kézi váltós, esőkerék-hajtású Transporter beéri átlagosan 7,1 literrel száz kilométerenként. A dupla kuplungos automatikus váltóval (DSG) szerelt kivitelekben alkalmazták a vitorlázófunkciót, azaz amennyiben a sofőr leveszi a lábát a gázpedálról, a váltó automatikusan üresjáratba kapcsol, a motorfék csak akkor segíti a lassulást, ha a vezető a fékpedálra lép.

Megkérdeztük a Porsche Hungariától, hogy tervezik-e nálunk ennek a párosításnak a bevezetését. Kovács András márkaigazgató lapunknak elmondta, hogy már Magyarországon is kapható a legerősebb dízelmotor mellé a BlueMotion csomag. Ez tartalmazza többek között a sebességrögzítőt, a 17 hüvelykes alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsokat, valamint a stop-start rendszert. Felára 180 ezer forint.