Jelentős üzletektől eshet el a koperi kikötő

MTI/iho   ·   2016.02.05. 16:15
400px_koper

A német Daimler-Benz AG még hétfőn bejelentette, hogy a szlovén vasútvonal túltelítettsége miatt kénytelen kecskeméti gyárából négy vonatot, 738 Mercedes gépjárművel a koperi helyett a brémai kikötőbe irányítani. Amennyiben Ljubljana nem oldja meg hamarosan a koperi kikötőhöz vezető vasútvonal problémáját, úgy nemcsak a Mercedesszel kötött szerződése kerülhet veszélybe, hanem a Távol-Keletről Európába szállítandó kocsik behozatala is bizonytalanná válhat – írta a hoslovni Dnevnik horvát napilap.

A Koperbe vezető vasútvonal túlzsúfoltsága miatt akár több jól fizető üzletet is elveszíthet a koperi kikötő (fotó: Vörös Attila)

Eközben a Delo szlovén napilap arról cikkezett: amennyiben Szlovénia korábban kétvágányúra bővítette volna a Koper és Divaca közötti, ötven kilométer hosszú, normál nyomtávolságú, egyvágányú vasútvonalát, a koperi kikötő a gépjárművek kiszállításában megelőzte volna a barcelonai kikötőt. A lap egy, az ügyet jól ismerő forrásra hivatkozva azt írta: „a németekkel kötött szerződés még nem veszett el, de gyenge lábakon áll”. A Delo szerint a vasútvonal csak az egyik probléma, a másik a raktárkapacitás hiánya.

A koperi kikötő és a Koper–Divaca vasútvonal fejlesztésében Magyarország is érdekelt. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a magyar–szlovén kormányülést követően januárban Ljubljanában szlovén kollégájával, Karl Erjavecel arról is tárgyalt, hogy a koperi kikötő és az oda vezető vasútvonal fejlesztésében magyar vállalatok komoly szerepet játszhassanak, különös tekintettel arra, hogy a koperi a magyar vállalatok által leginkább használt kikötővé vált.

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek