Az Osztrák Szövetségi Vasút (ÖBB) szisztematikusan halad előre járműflottájának megújításával. A stratégia egyik lépése, hogy a vasúttársaság és a Bombardier Transportation 2016 decemberében írt alá egy keretszerződést, amely összesen legfeljebb háromszáz motorvonat lehívását teszi lehetővé.

A megállapodásból első körben huszonegy négyrészes szerelvényt rendeltek meg, százmillió euró (körülbelül harminckétmilliárd forint) értékben, azaz egy vonat nagyjából másfélmilliárd forintot kóstál. A járműveket Vorarlberg szövetségi tartományban tervezi bevetni az ÖBB.

Jöhet az újabb huszonöt Talent3-as az ÖBB-hez Tirolba (forrás: Railway Gazette)

A napokban véglegesített, 188 millió euró (bő hatvanmilliárd forint) értéket képviselő – vagyis egy hatrészes vonat már közel két és fél milliárd forintba kerül – újabb rendelés értelmében huszonöt vonatot szállít Tirol szövetségi tartományba a Bombardier. A járművek közül tizenkilenc Tirolban fog közlekedni 2020-tól. A fennmaradó hat Talent3-as Tirol és az olaszországi Trentino-Alto Adige/Südtirol régió között szaladgál majd nemzetközi regionális járatként, a tervek szerint 2021-től. A megállapodás egy további öt szerelvényre szóló opciót is tartalmaz.

Az ÖBB már jól ismerti a Bombardier motorvonatait: tizenegy háromrészes és száznegyven négyrészes egyáramnemű, valamint harminchét kétáramnemű, első generációs Talent-szerelvényt üzemeltet, amelyek 2004 és 2007 között álltak forgalomba. A Bombardier-nek a megállapodás fontos bizalmi visszajelzés az ÖBB felől, amit tovább erősít az, hogy a vasúttársaság az újabb vonatokat úgy rendelte meg, hogy még az első adagot sem vette át – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!