Jön a tízhónapos vágányzár Pécel és Aszód között

Joó Ferenc   ·   2018.03.08. 08:45
nagygep-400

Mint korábban beszámoltunk róla, a Rákos–Hatvan vasútvonalat két szakaszra bontva újítja fel a Strabag és a Swietelsky. A munkálatok összességében 2020 végéig tartanak, a kivitelezést követően a szerelvények egyes szakaszokon óránként akár százhatvan kilométerrel is száguldhatnak majd.

Egy hete, március 1-től már érvényben van az első komolyabb vágányzári menetrend, igaz jelenleg leginkább a csak munkanapokon közlekedő gödöllői kirohanós S80-as járatokat érinti a korlátozás és csak nap közben: az egyvágányú közlekedés miatt ezekről a vonatokról az Isaszeg–Gödöllő szakaszon kell reggel hét és este nyolc óra között autóbuszra szállni, egészen március 27-ig.

A Gödöllőre utazók továbbra is használhatják az óránként közlekedő hatvani személyvonatokat (S80) és az egri/miskolci sebesvonatokat azzal a megszorítással, hogy a Keleti pályaudvarról 5:05-kor és 6:05-kor induló, Hatvanig közlekedő 3020 és 3040 sz. vonatok csak Gödöllő–Hatvan viszonylatban közlekednek, valamint a Keletiből 19:05-kor induló, Somoskőújfaluig közlekedő 15838 sz. sebesvonat és Somoskőújfaluról induló, Budapest-Keletibe 18:40-kor érkező 15803 sz. sebesvonat viszont egyáltalán nem közlekedik.

A Nemzeti Infrastrfuktúra Fejlesztő Zrt. térképe az átépítéssel érintett Gödöllő–Hatvan szakaszról

Március 27-től új vágányzári menetrend életbelépésére számíthatunk és ez így megy majd tovább közel két éven át. A Gödöllőn március 1-én megtartott lakossági fórumon közzétett anyag szerint Gödöllő és Hatvan között az alábbi ütemezés szerint zajlik az átépítés:

2018. március 27-től Aszód és Hatvan között lép életbe korlátozás a személyvonatok egy részénél, buszos pótlással. A nyári menetrendtől a vonalon kevesebb vonat fog közlekedni, ami jellemzően óránként egy személyvonatot jelent majd, a NIF anyagának megfogalmazása szerint.

2018. júliusig Aszód és Tura, júliustól augusztusig Tura és Hatvan között dolgoznak a kivitelezők a nyíltvonali szakaszokon, nagygépes technológiával. Ezt követi először Tura állomás átépítése augusztustól 2019. februárig, majd Aszód állomás átépítése jövő augusztusig.

A legkevésbé izgalmas időszak 2019. februárjában kezdődik és várhatóan az év végi menetrendváltásig fog tartani. Ebben a tíz hónapos időszakban Gödöllő állomás és a Gödöllő–Aszód szakasz teljesen ki lesz zárva a forgalomból, az utasoknak Pécel és Aszód között mindkét irányban buszoznia kell majd. Ugyancsak buszos pótlásra kell majd számítaniuk ebben az időszakban a H8 HÉV utasainak, Palotakert megállóhely és a gödöllői végállomás között.

Ugyancsak meghosszabbított vágányzárra lehet számítani a Pécs felé utazóknak. Bár a Kelenföld és Érd-felső közötti átépítés miatt jelenleg 2018. június 15-éig van meghirdetve vágányzári menetrend, a nemrég indult és tizenhárom hónapon át tartó kivitelezés alatt június 15-e után is módosított, illetve vágányzári menetrend életbe lépése várható.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Vasút Logisztika Szállítmányozás Nagyvasút

Tovább csökkent az áruszállítás teljesítménye az EU-s gazdasági nehézségek miatt: a kombinált fuvarozás növelte részesedését a szállításban idehaza, uniós szinten visszaesett

MLSZKSZ/iho   ·   2024.03.18. 17:05

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének összesítése szerint kevésbé érintette a válság az intermodális forgalmat, így a több szállítási módot kombináló fuvarozás növelte részesedését az összforgalomban.