A tervek szerint három vonatpárt is kivesznek a Csörgők kezei közül július 28-án és 29-én. Az ugyan nincs leírva, hogy néhány hete lett százötven éves a MÁV és az sincs, hogy a 001-es Szerjózsát már két éve szerették volna bemutatni az északi parton, amikor ötven éves volt az M62-es sorozat, csak éppen maga a mozdony nem készült el a nyári szezon végéig. Most itt az alkalom bepótolni mindezt, csak azt nem értjük, hogy miért öt nappal az esemény előtt kell egy ilyen nagyszerű programot meghirdetni, amikor sokaknak már esélyük sincs átszervezni a hétvégéjüket.

Az esemény annyiban nem előzmények nélküli, hogy 2013–2015 között a nyári menetrendi időszakban hétvégente járt tapolcai vonatokkal a 017-es Nohab, megünnepelendő a sorozat félévszázados múltját. Legutóbb még a szintén eredeti festésű V43 1001-est és az M41 2143-ast is befogták a balatoni vonatok elé. A hagyománynak sajnos vége szakadt, vélhetően a tulajdonos MÁV PMLI és a MÁV-Start nem tudtak megegyezni a mozdony használatának feltételeiben.

Lássuk hát, mit tartogat azoknak a hétvége, akik le tudnak utazni a Balatonhoz, vagy vannak olyan szerencsések, hogy éppen ott tartózkodnak! Három menetrendszerinti vonatpáron szerepelnek majd az öreglányok. Az M61 001 pályaszámú – MÁV tulajdonú, de MÁV Nosztalgia Kft. üzemeltetésű – mozdony mindkét nap az 1972 számú Tekergő gyorsvonatot fogja továbbítani Székesfehérvár és Tapolca között. A vonat reggel nyolc órakor indul a Déli pályaudvarról, a megszokott villamos vontatással. Székesfehérvárról 9.00-kor indul tovább a Nohabbal és 11.19-kor érkezik Tapolcára. Visszafelé a 16906 vonatszámban Záhonyig közlekedő Tekergőt hozza, ami 12.38-kor indul Tapolcáról és 14.57-kor érkezik Székesfehérvárra. A már villanymozdony vontatta szerelvény 15.51-kor áll meg Kelenföldön és 16.10-kor Kőbánya-Kispesten.

Az M61 001-es a MÁV Nosztalgia Kft. tapolcai különvonatán Csopaknál, 2013. május 4-én (fotó: Joó Ferenc)

Egyszerűbb a helyzet a Szergejek esetében, mivel ezek már MÁV-Start tulajdonban vannak. A 628 194-es amúgy is a környéken honol, ugyanis az elmúlt időkben a Székesfehérvár felé elterelt tehervonatok élén vitézkedett. A 628 001-est viszont át kell hozni Szolnokról, ami nem kis fegyvertény lesz, ismerve a honos fűtőház ragaszkodását a géphez. Ő a záhonyi Tekergőt (16907 számú gyorsvonat) viszi majd Székesfehérvártól. Ez a vonat 11.47-kor indul Kőbánya-Kispestről és 12.07-kor Kelenföldről, majd a gépcsere után 13.00-kor Fehérvárról. Tapolcára 15.19-kor érkezik. Visszaútban a Tapolcáról 16.38-kor induló Tekergőt fogja vontatni, ez 18.57-kor érkezik Székesfehérvárra és este nyolc előtt egy perccel a Déli pályaudvarra.

Az M62 194-es a MÁV Nosztalgia Kft. villamos-fűtőkocsijával kiegészítve két kanyart is megtesz majd az északi parton szombaton és vasárnap. Hajnali 4.29-kor fog indulni Székesfehérvárról Tapolcára a 9710 számú személyvonattal, majd mindössze harminchét percet tölt ott el (7.03 és 7.40 között), mielőtt visszaindulna a 19707 számú Kék Hullám sebesvonattal. A VFK-ra is azért van szükség, mert a Kék Hullámok szerelvényében légkondicionált intercity-kocsi is található, aminek az energia-ellátását a Szergej (tehervonati mozdony lévén) nem tudja biztosítani. A vonat kerek tíz órakor érkezik Fehérvárra (és egy órával később a Déli pályaudvarra), majd közel kétórás várakozást követően az M62-es a 19794-es Kék Hullámmal indul vissza Tapolcára, 11.57-kor (ez a vonat amúgy 10.27-kor indul a Déliből). Másodjára picit tovább tartózkodik majd a mozdony a tavasbarlang városában: a 14.22-es érkezést követően csak 15.40-kor indul vissza a 19703 számú Kék Hullám sebesvonattal, így délután hatra érkezik Székesfehérvárra. A vonat villanygéppel halad tovább a Déli pályaudvarra, ahová este hét előtt egy perccel érkezik.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!