A harmadik ciklusára készülő főpolgármester az M1 aktuális csatorna hétfő reggeli műsorában elmondta: a jövő évben utólag megoldják a 3-as metró légkondicionálását.

A város első embere azt is közölte: 2010 óta százhetven projektet valósítottak meg. A főváros vezetését 2010-ben 251 milliárd forintos adóssággal vették át, ebből 180 milliárd volt a Városháza közvetlen adóssága. A BKV-nál körülbelül nyolcvanmilliárdos működési adósságállomány volt, amely még a visszafizetéseket követően, 2015-ben is ötvenhárommilliárd forintot tett ki. Ezt akkor, a Városháza adósságát pedig már ezt megelőzően átvállalta az Orbán-kormány. 2015 előtt a 3-as metró felújításához nem lehetett hozzákezdeni, mert az adósság miatt az fedezett nélküli kötelezettségvállalás lett volna.

Tarlós István a közeljövő tervei közül kiemelt néhány nagyobb, fővárosi koordinálású projektet, amelyeket a Fővárosi Közgyűlés, a közfejlesztési tanács és a kormány is jóváhagyott már. Ezek között szerepel a Lánchíd és környékének felújítása, a további BKV-járműcserék, a XIII. kerületi Béke téri szennyvízkiváltó komplexum megépítése, nagyszabású kerékpáros fejlesztések, a ferihegyi gyorsforgalmi út újraépítése, az aquincumi híd komplex kiviteli szintű terveztetése és engedélyeztetése. Elmondta: a Lánchíd és környéke felújításánál van egy árvita, "de ilyen volt a 3-as metró infrastrukturális felújításánál is, adogatták vissza a túlárazott ajánlatokat, aztán a végén csak a helyére került a dolog".

A főpolgármester emlékeztetett arra is, hogy Budapest márciusban elnyerte az Európa legjobb úti célja kitüntető címet, majd néhány hete az Economist brit hetilap szerint a legélhetőbb kelet-európai főváros lett. Budapest a világranglistán húsz helyet lépett előre.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!