A Cseh Vasutak vezérigazgatója, Miroslav Kupec Twitter profilján csiripelték a madarak, hogy 2019-ben a cseh vasút történetében lesz egy premier. Két RegioPantert alakítanak át a gyártó, Škoda Transportation műhelyeiben hibrid üzemű járművé. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a regionális közlekedésben használt motorvonatok a villamosított pályákon áramszedők használatával, a nem villamosított pályákon pedig akkumulátor segítségével közlekednek majd. A vezérigazgató szerint ez az első lépés, hogy lassan, de biztosan elkezdődjék a környezetet terhelő dízelmozdonyok kiváltása a nem villamosított vonalakon.

RegioPanter halad Dél-Morvaország sík vidékein – talán épp a terepviszonyok miatt próbálják ki előbb síkságokon az akkumulátoros vontatást (fotó: České dráhy)

A Cseh Vasutaknál szerkesztőségünk kérdésére megerősítették, hogy már készülnek a hibrid Párducok, s hogy a Dél-Morvaországi Kerületben fognak közlekedni. Érdekes választás, hiszen nemrég írtunk arról, hogy negyven év után villamosítanak egy rövid, de egyre kihasználtabb vasútvonalat Hrušovany u Brna és Židlochovice között, ezen kívül a Vasúti Infrastruktúrakezelőség a Šakvice–Hustopeče vonal villamosítását is tervezi a közeljövőben.

Ahogy azt a berlini Innotranszon is láthattuk, az utóbbi év slágere a hibrid üzemű vonat, például a Bombardier a Talent 3 hibrid változatát mutatta be, a Siemens is hibrid vonatot készít az ÖBB-nek. Epekedve várjuk a hibrid Samu megérkezését.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!