A nemrég beszerzett használt Mercedes-Benz Citarókkal kapcsolatban többen megjegyezték, hogy a különféle színű buszokat nehéz felismerni a forgalomban, néhány utast pedig meg is téveszthet, hogy nem BKV-arculata van a több országból beszerzett flottának. Ezért a BKV-nál hozzáláttak, hogy az új fővárosi arculati elvárásoknak megfelelővé fényezzék a kocsikat. Az első jármű festését csütörtökön kezdték meg a BKV járműjavító leányvállalatánál, a VJSZ Kft-nél.

Az első lefújt darab<br>(fotók: Vörös Attila)

A kocsik a szokásosnál világosabb kék színt kapnak, mert a várakozások szerint a hivatalosan égkéknek nevezett színt könnyebb észrevenni a kékesszürke fővárosi asztfalton - a BKK, illetve a főváros álláspontja szerint.

A régi és az új kék egyszerre az első festés alá vetett kocsin

A feladat a régi fényezés eltávolításával kezdődik, a csiszolás után pedig kiglettelik a karosszériát, hogy mindenhol egyenletes felület legyen a festés alatt. A levehető elemeket külön fényezik, illetve a fekete és ezüstszínű elemeket is színre fújják. A VJSZ-nél a szakemberek ugyan tudnak alaposabb munkát is végezni, de a szűkös pénzügyi erőforrások kímélése miatt a járműveket nem fémtisztára csiszolva, az összes felületi réteget lebontva majd újrafelhordva fényezik a buszokat, hanem csak a felső rétegeket csiszolják és egyenlítik ki, mielőtt felhordanák rá a festéket. De az utcán ebből vajmi kevés fog látszódni, az égkék színű buszok valószínűleg jól ki fognak emelkedni a többi jármű közül, a mindenről heves véleményt alkotó fővárosiaknak pedig hosszú időre jó vitatémát kínál a fővárosban újszerűnek számító szín.

Az új kék inkább hasonlít a festő sisakjának árnyalatához