A január végén aláírt, bő negyvenmillió euró értékű megállapodás értelmében a német gyártó spanyolországi, a Valenciához közeli Albuixech-ben található Vossloh España üzemegysége egy tucatot építhet meg a hattengelyes nagydízelekből – írja a Railway Gazette.

Az Euro 4000-es mozdonyokat az amerikai Electro-Motive Diesel (EMD) 16-710 típusú, tizenhat hengeres dízelerőforrása mozgatja, amely eleget tesz az EU IIIA szintű környezetvédelmi előírásainak. A kétütemű, turbófeltöltésű motor 3170 kilowatt névleges teljesítményt ad le, az üzemanyag-befecskendezést elektronika vezérli. A gépek elektromos rendszereit is az EMD szállítja.

Az SNCF-leány VFLI nyolccal, az Eurotunnel teherszállítási ágát képező Europorte pedig néggyel bővíti Euro 4000-es mozdonyflottáját<br>(fotó: Cramos, Global Rail News)

Az SNCF-leány VFLI Franciaország harmadik legnagyobb tehervasúti társasága a Fret SNCF és a DB Schenker-tulajdonba tartozó Euro Cargo Rail után. A nyolc járműből kettő a vasúttársaság tulajdona lesz, míg a többi hatot a Beacon Rail Leasingtől bérlik. A VFLI és az Eurotunnel tehervasúti ágát képező Europorte is használ több példányt a mozdonysorozatból.

A jelen rendeléssel együtt már negyven Euro 4000-es mozdony fog szolgálni a francia vaspályákon. Eddig több mint százharminc rendelést vett fel a sorozatra a Vossloh España a világ számos tájáról, többek között Izraelből, a Dél-afrikai Köztársaságból, valamint több európai országból – számol be az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!