Az új beruházás során a 710-es főutat a M7-es autópályáig új útszakasszal hosszabbítják meg. A 7,3 milliárd forintból megvalósuló projektből közel két kilométernyi új útszakasz, egy külön szintű csomópont, mintegy három kilométer hosszú besoroló sáv, egy körforgalom, valamint egy kerékpáros felüljáró épül.

A NIF Zrt. közleménye szerint az útépítést az indokolja, hogy a 2008-ban átadott, tizenhét kilométer hosszú 710-es főút (a 71-es úttal párhuzamosan) elkerüli ugyan Balatonfűzfő, Balatonkenese és Balatonakarattya településeket, ám nem épült ki az M7-esig, ehelyett visszavezették Balatonakarattyára.

Új út épül a 710-es déli végpontjából az M7-esig. Így jelentősen csökkenthet a nyári csúcsforgalomban a torlódás a területen (Illusztráció: Magyar Építők)

Nyári időszakban az M7-es autópálya ezen szakaszán rendszerint feltorlódnak az autók, hiszen a Balaton északi partjára tartó forgalom itt jön le az autópályáról. A fejlesztésnek után a forgalom a 71-es út helyett a nagyobb kapacitású 710-es főútra tud közvetlenül felhajtani, a torlódás így várhatóan kisebb lesz. További dugókat okozott a nyári időszakban a vasárnap délutáni forgalom a 710-es út azon szakaszán, amely a 71-esbe beletorkollik, a fejlesztés ezt is kezeli.

A kivitelező a Hazai Építőgép és a Duna Aszfalt lesz.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!