A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a kivitelező Swietelsky Építő Kft. által most aláírt szerződéssel biztonságosabb és környezetbarátabb lesz a somogyi megyeszékhely közlekedése, megszépül a Petőfi tér és a Csík Ferenc sétány közti terület.

Egy helyre költöztetik a helyi és a távolsági buszok állomásait, a vasútállomással közös peron a könnyebb átszállási lehetőséget teremti meg az utasoknak. Egy régi felüljáró helyére gyalogos és kerékpáros forgalomra is alkalmas hidat, valamint járdákat építenek, több körforgalmat és újabb parkolóhelyeket alakítanak ki.

Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár szerint Kaposvár mintavárossá vált közlekedésfejlesztési szempontból, a közlekedési központon kívül épül a várost az M7-essel összekötő M67-es gyorsforgalmi út, a helyi tömegközlekedést negyven sűrítettgáz-üzemű autóbusz látja el, és a közelmúltban fejeződött be a Dombóvár–Kaposvár vasútvonal felújítása is. Az államtitkár kifejezte: ha Magyarország mind a tizennégy, közlekedési központ kialakítását elhatározó város megvalósítja törekvéseit, újabb szintre lép a magyarországi közlekedés.

Szita Károly, Kaposvár polgármestere utalt arra, hogy a most aláírt szerződésben szereplő beruházás a második legnagyobb lesz a városban, ennél (az összesen 171 milliárd forintos, 2020-ig tartó projektben) többet csak az M67-es autóútra költenek. Véleménye szerint az új közlekedési központtal jobb összeköttetést tudnak teremteni a vasút által szétválasztott városrészek között, ez pedig az egyes területek felemelkedését is megalapozhatja.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!