A Regiotrans-magánvasút francia eredetű 425 536-osának oltásához a kőhalmi önkéntes tűzoltók mellett a székelyudvarhelyi hivatásos alakulat két egysége vonult ki. A Hargita megyei tűzoltóság vizsgálata szerint a tüzet az áramátalakító egyik meghibásodott vagy túlterhelt villanyvezetékében keletkezett rövidzárlat okozta. A tűzben a mozdony teljesen kiégett, a szállítmányra azonban nem terjedtek át a lángok, mivel még időben le tudták kapcsolni a szerelvényről. Személyi sérülés nem történt – számol be a Székelyhon.

A Brassó megyei Kaca közelében kiégett a Regiotrans franci eredetű 425 536-os villanygépe. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: Hargita megyei tűzoltóság)

Az SNCF-nél eredetileg BB25500-as sorozatba sorolt gépekből százkilencvennégyet épített a francia Alstom 1964 és 1976 között. A négytengelyes, a V43-asokhoz hasonlóan monomotoros, B’B’ hajtásképletű mozdonyok huszonöt kilovolt ötven hertzes váltakozó áramról, valamint másfél kilovoltos egyenáramról is képesek üzemelni. Legnagyobb teljesítményük 2940 kilowatt, az indító vonóerő 197 vagy 330 kilonewton, legnagyobb üzemi sebességük száz vagy száznegyven kilométer per óra. A Regiotrans-magánvasút számára több gép is (25517, 25518, 25523, 25528, 25536, 25572, 25576) Romániába került, ahol megtartották eredeti pályaszámaikat, mindössze a sorozatjelzés változott 25-ről 425-re.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!