csik

 

 

Rövid összefoglaló a fényképek előtt arról, hogy a nyári menetrendig milyen területeket érintenek a munkák:


Martonvásár állomás


A múlt év végén az állomás végponti kitérőkörzetének átépítése elmaradt. Az átépítés két fázisban, először a bal vágányon két hét vágányzárban zajlott, majd a jobb vágányon három hét vágányzárban jelenleg is folyik. A végponti kitérőkörzet átépítésével fázisonként felváltva zárva van egy vágány Martonvásár és Kápolnásnyék között. Ezzel a munkával az állomási fő pályaépítési munkák befejeződnek, kialakul a végleges geometria. Az első félévben lesz még két rövid vágányzár az állomás kezdőpont felőli kitérőkörzetében végzendő munkák miatt, ami felváltva zárja majd Tárnok–Martonvásár között az egyik vágányt.


Martonvásár–Kápolnásnyék


Ütemterv szerint megkezdődött Pettend megállóhelyen a peronaluljáró építése. Mindkét vágányba provizóriumot építettek be, ezek védelmében folyik a munka. Emiatt a peronokat kicsit át kellett alakítani. Kihasználva Martonvásár átépítése miatti vonali vágányzárakat, az új felsővezetéki oszlopokat felállították a vágányzár idején, hiszen most még más pályamunka nem volt.


Gárdony állomás


Folytatódik a gyalogosaluljáró építése. Eddig elmaradtak a parti út alatti szakasz munkálatai. Most ezt kezdték el, emiatt a parti úton Gárdony és Agárd között nem lehet végigmenni.


Gárdony–Dinnyés


Megkezdődött a pálya átépítése. Először a jobb vágány épül együtt a Dinnyés előtti korrekcióval, majd még a nyári menetrend előtt a bal vágánynak is el kell készülni. Ezzel együtt megkezdődött az új dinnyési megállóhely építése a peronaluljáróval együtt. Ennek megfelelően a nyári menetrendig ebben az állomásközben csak egy vágány járható.


Dinnyés állomás


Megkezdődött az állomás bontása, a harmadik vágányt elbontották. Épülnek a nagysugarú kitérők az állomás végén. Az átépítés végére az állomás megszűnik, forgalmi kitérő lesz, a két vágányt két nagysugarú vágánykapcsolat köti össze.

 

Nézzük meg fényképeken, hogyan is áll a munka!

 

Martonvásár állomás

 

01

A gyalogos aluljáró folyosója

02
A gyalogos aluljáró jobb oldali rámpája

03
A gyalogos aluljáró bal oldali rámpája és lépcsője

04
A baloldali peronon már áll a perontető. Előtérben a barna színű acélszerkezet a lift szerkezete

05
A perontetővel együtt elkészülhetett a peronburkolat is, miután késő ősszel a kábelalépítményt lefektették. Az oszlopoknál a barna színű csövek az esővíz-levezető csatornák

06
A perontető utáni peronrészlet a térvilágító oszlopokkal

07
A peron végéről fotózva a kiegyenesedett bal vágány. Megszűnt a 2,5 méteres ugratás. Az állomási egyenes folytatása a nyíltvonali egyenes lesz. Az állomási és a nyíltvonali vágánytengely-távolság különbségét a bal vágányban futtatják ki, így ebben a vágányban lesz nagysugarú ellenív. A jobb vágányban még látszik az ideiglenes vágányelhúzás. Akkor a forgalom még azt használta, azóta már az új vágányon megy a közlekedés, a jobb oldalon is eltűnt a régi sínpár

08
Az átépített szakasz az új kitérőkkel, háttérben az előbb említett vágányelhúzás

09
Az állomás felé fényképezve az új szakasz. Az új vágány 40 centiméterrel alacsonyabban van, hogy elférjen a töltésen

10
Ma már megismételhetetlen felvétel a jobb vágányról. Jelenleg a jobb oldal épül


Pettend megállóhely

11
A régi romos utasváró bontás előtt. Szerintem senkinek nem hiányzik

12
A konténerek helyén állt a tél végéig az utasváró

13
A provizóriumok az aluljáró felett

14
Az ideiglenesen meghosszabbított peron a kezdőpont felé, mivel az aluljáró építés a peront kettéosztotta. A felsővezeték-építők a bal vágány vágányzárában felállították az új oszlopokat. Munkavonatuk éppen Kápolnásnyék felé tartott

15
Az aluljáró alaplemezének vasalása március 18-án

16
Az aluljáró oldalfalának vasalása és zsaluzása, a védőcsövek elhelyezése március 24-én

17
Áthidaló szerkezet előre gyártása


Kápolnásnyék állomás

18
Ahogy tavaly írtuk, errefelé mindig lehet legalább egy NoHAB-ot látni. A 19-es éppen Kápolnásnyékről indult
kővonatával


Gárdony–Dinnyés

Az állomásköz nagyobb részén itt is aszfalttal erősített alépítmény van. Ezen a szakaszon először kirostálták a vágányt, majd végleges helyére rakták még a régi vágányt a vágánycsere előtt. A munkafolyamat ugyanaz, mint amit tavaly Gárdony előtt bemutattunk.

19
A kirostált és kiszabályozott jobb vágány Agárd megállóhely után. A munkagép mögött a zúzottkő szállító szerelvény

20
Előtérben a vágányszabályozó gép, mögötte az ágyazatrendező gép

21
Agárd megállóhely. A géplánc itt nem fér el a peron mellett, így felbontották a vágányt és az ágyazatot. A letisztított aszfalt alépítmény. A peronszegélyt elbontották

22
A Dinnyés előtti korrekció alapozása Gárdony felé fényképezve


Dinnyés állomás

23
A jobb vágány alépítményerősítése

24
A bal vágányba beépített nagysugarú kitérők. Mellette az előző képen is látható henger tömöríti a védőréteget