A Magyar Kerékpárosklub élt a lehetőséggel, harmincöt egyeztetésre ült le a tervezőkkel, közel kétezer lakossági észrevételt, javaslatot építettek be a budapesti kerékpáros infrastruktúra fejlesztési terveibe. A cél: a Vekop (Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program) forrásaira pályázó tizenhat kerület (és a Fővárosi Önkormányzat) területein valódi alternatívát kínálni a kerékpárral közlekedni szándékozóknak.

A 2016 szeptemberében beadott, majd a télen elbírált pályázati anyagok után készült el a KHT (Kerékpárforgalmi Hálózati Terv), amelynek lényege, hogy végre ne semmiből semmibe vezető (és látványosan átadott – a szerk.) kerékpárutak épüljenek, hanem valódi hálózaton közlekedhessenek a kétkerekűek.

A felújított kőbányai Kápolna utca új kerékpárútja 2016 végére készült el (fotó: Kemsei Zoltán)

A kerületekre lebontott tervek jó része a már meglevő kerékpáros infrastruktúrát használók számára a kedvezőbb feltételek kialakítását, gyalogos- és kerékpárosbarát forgalomtechnikai átalakításokat, egyes lakóterületek forgalomcsillapítását szorgalmazza, több új utat is bekapcsolnának a bicikliforgalomba (például a Külső Szilágyi út, a Megyeri út, az István utca Újpesten, a Zugligeti út a XII. kerületben, a Fóti út Rákospalotán, illetve a pesterzsébeti Szent Erzsébet tér átjárhatóvá tétele).

A leglátványosabb fejlesztés mindenképp a Rákos-patak teljes fővárosi szakaszán kialakítandó kerékpárút lenne a városhatártól egészen a Dunáig. Egyes szakaszai ugyan ma is járhatók, sőt, igen népszerűek mind a hétköznap ingázók, mind pedig a kirándulók körében, de teljes, kényelmesen követhető útvonalról még korántsem beszélhetünk. Ezen felül Dél-Budapesten, a Csepel–Soroksár–Pestszentlőrinc kerékpárút az Eurovelo 6 nemzetközi túraútvonal Soroksári-Duna melletti szakaszához nyújtana könnyebb megközelítési lehetőséget. A javaslatcsomag a 2017-ben a Hungária körút vonaláig bővülő MOL Bubi-hálózat infrastrukturális fejlesztését, a kialakítandó új állomások megközelíthetőségének javítását is tartalmazza, különösképpen a XIII. kerületben, itt az átmenő-gépjárműforgalom csökkentésére is szükség lesz majd. A Magyar Kerékpárosklub honlapján a pályázati hírekről, a projektek állásáról folyamatosan tájékoztatja az olvasókat.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!