Kínai lesz a patinás amerikai repülőgépgyár?

iho/repülés   ·   2012.07.19. 08:30
cim

A Hawker Beechcraft bejelentette: az amerikai csődbíróság engedélyezte a tárgyalások megkezdését a Superior Aviation nevű pekingi céggel az amerikai vállalat életben tartásáról. Ez azt jelenti, hogy a Superior még ezen a héten 25 millió dollárt utal át, hogy ne omoljon össze a Hawker businessjet-üzletága, és egy hónapon belül újabb 25 milliót kaphat a kínai partnertől a vállalkozás.

Elsősorban a bizjet üzletág sorsa a kérdés

Ennek a pénznek a révén megtarthatók az állások, és egyidejűleg megkezdődhetnek a tárgyalások a cég lehetséges átvételéről – nyilatkozta a Hawker elnöke. Steve Miller szerint az akvizíció az egyetlen belátható megoldás, ez az érdeke a hitelezőknek, az alkalmazottaknak, a beszállítóknak és a gépek vásárlóinak egyaránt – tette hozzá az elnök.

Egy klasszikus Beechcraft-gép, az örökifjú Bonanza

Ha a megállapodás nem jön létre, az azt jelentené, hogy a Hawker Beechcraft fel kell, hogy adja a sugárhajtású gépek gyártósorát. A szerződés ugyanakkor nem terjedhet ki a Hawker Beechcraft Defense leányvállalatra, amely az amerikai légierőnél is használatos T–6-os légcsavaros-gázturbinás kiképző gépet, és a belőle fejlesztett AT–6-os könnyű támadót gyártja: a hadiipari termékekeket gyártó vállalatok külföldi kézre adását törvény tiltja az Egyesült Államokban.

A T–6-os gyártása semmiképp nem lesz a kínaiaké

A kínaiakkal való megállapodás a mostani bírósági engedély és a gyorssegély birtokában sem biztos még, ugyanis a csődbíróság azt szeretné, ha a Hawker átvétele versenykörülmények között dőlne el. A lehetséges jelentkezők között olyan jelentős cégek is vannak, mint a nagy vetélytárs Cessna anyavállalata, a Textron, de érdeklődik a brazil Embraer, egy indiai, sőt, egy másik kínai nagyvállalat is.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.