Európában városképi okokkal szokták indokolni, hogy sok gyártó fejleszt vezeték nélküli villamosokat. Vélhetően elsősorban nem ez vezette a kínai CSR Zhuzhou Electric Locomotive Company szakembereit, hanem az olcsóbban kiépíthető hálózat, amikor drótmentes metrót fejlesztett. A nevében Csucsou város nevét hordó cég (a Hunan tartományban található település közigazgatási területén két Budapestnyi ember él) augusztus elején mutatta be új járművét, írja a China Tech Gadget portál.

Nem külföldi technológia megvásárlásáról van szó, hanem saját kínai fejlesztésről, emeli ki az eseményről Facebook-oldalán beszámoló PTinfo. A light railnek nevezett jármű működésére szellemes megoldást találtak ki: szuperkondenzátorokban tárolják az energiát, ezeket pedig igen gyorsan, fél percen belül lehet tölteni. Vagyis amíg a megállókban áll a szerelvény, és lezajlik az utascsere, a szükséges töltéshez is hozzájut, hogy megtegye a következő megállóig hátralévő legfeljebb két kilométert.

A 2,65 méter széles járműbe 320 utas fér, tervezési sebessége 80, maximális üzemi sebessége 70 kilométer per óra, 30 méter sugarú íven is tud fordulni. Számítógép-vezérelt összetett fékrendszert (elektromos, elektropneumatikus, mágneses sínfék) építettek bele.

A cég a közepes (tehát milliós) kínai városok tömegközlekedéséhez, nagyvárosok metróhálózatának kiegészítő, ráhordó vonalaira szeretné eladni a járművet, de Liu Joumei akadémikus, a vezeték nélküli metró energiarendszerének főkonstruktőre úgy véli, a nemzetközi piacokon is van keresnivalójuk.

A gyár szerint háromszázhúszan férnek bele<br />(forrás: China Tech Gadget)