A Lowa gyártmányú L–60-as mozdony csak kevéssé károsodott, hiszen az ütközés a mintegy 8 kilométer per órás sebességgel haladó, a száraz sínen gyorsfékezéssel azonnal megálló, légfékes szerelvénnyel történt vasárnap 14 óra 27 perckor – mondta az iho.hu kérdésére Paulik János üzemvezető, aki szokás szerint mozdonyvezetőként is közreműködött a 7406-os vonat közlekedtetésben. Az autó persze sokkal rosszabb állapotba került, az MTI tudóítása szerint a mozdony egy oszlopnak tolta, a tűzoltóknak kellett eltávolítani onnan.

A menetrendnek megfelelően, 14 óra 15-kor induló szerelvény mindössze a 830 méteres szelvényig jutott, itt, még Szob belterületén a magántelkek bejárata a kisvasúton vezet keresztül. Anélkül, hogy a hatósági vizsgálatokat megelőlegeznénk, azt felidézhetjük, hogy ilyenkor természetesen a telekről kihajtó gépjárművezetőnek kell meggyőződnie arról, hogy nem fenyeget baleset, a KRESZ még azt is előírja, hogy szükség esetén a kihajtáshoz figyelő segítőt kell igénybe venni.

A szerelvénybe sorozott egyetlen, zárt kocsi utasai nem sérültek, a személyautó vezetője is önállóan ki tudott szállni a járműből. A járat azonban, valamint az azonos szerelvényből és személyzettel kiállítani tervezett 7403-as Márianosztra (15:05) – Szob (15:45) vonat nem tudott közlekedni.

Ezúttal nem jutott messzire a szerelvény (fotó: iho.hu archív)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!