A nagyméretű panelek alkalmasak arra is, hogy percre pontosan mutassák, mikor érkezik meg egy-egy troli, villamos vagy autóbusz, ehhez azonban a kijelzőket vezérlő szoftvernek valós adatokat kell kapnia a járművekbe épített GPS-ek helyzetéről, lehetőleg minél sűrűbben. A kijelzőkön eddig csak az SZKT járműveinek valósidejű adatait lehetett látnik, az SZKT járműveiben található GPS-ek koordinátái alapján, a DAKK buszai viszont még nem továbbították a pontos helyzetüket: a kijelzőn csak a hivatalos menetrendjük jelent meg, függetlenül a járművek tényleges haladásától, vagyis nem a valós érkezési időket mutatta.

Május 28-án kezdődik a már a DAKK-buszokat is pontosan követő utastájékoztató rendszer tesztüzeme Szegeden (fotó: Bohus Dávid)

A Szeged.hu arról számol be, hogy a korszerűsített utastájékoztató rendszer tesztüzeme május 28-án kezdődik meg, június 15-étől, vagyis a nyári menetrendváltástól pedig már hivatalosan is funkcionál: a buszok esetében is az úgynevezett dinamikus adatokat lehet majd látni az utastájékoztató táblákon. Például ha dugó van, vagy baleset történt, és amiatt megáll a forgalom, akkor az érkezési idők ezen forgalmi helyzeteknek megfelelően változnak. Az viszont könnyen elképzelhető, hogy a villamosok, trolik és buszok első megállóiban nem lesz pontos a rendszer, a járatok ugyanis a kiinduló állomásról elindulva nem feltétlenül tudnak mindig elég adatot szolgáltatni.

A kijelzőkön az utastájékoztatási adatok mellett változik az íráskép is, hogy a hosszabb megállónevek is elférjenek.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!