A hajót a Kitzbühelben megtartott nemzetközi hajódizájn- és innovációs rendezvényen tüntették ki legjobb formatervezést és a legtöbb technológiai újítást évenként honoráló Neptun-szoborral.

Az Avivát 2017 elején bocsátották vízre, mindeddig ez a legnagyobb vízijármű, mely a cég százéves története folyamán elhagyta a gyárat, hossza 98,4 méter, szélessége 17,2 méter. A tervezési és építési folyamatok rendszerszintű optimalizálása segített ahhoz hozzá, hogy az ötezer tonnás vízijármű mindössze 33 hónap alatt elkészülhessen, a tervezés megkezdésétől az használatbevételig. A jacht ezen a néven már a második gyártmány ebben a műhelyben, elődjét 2007-ben építették meg, akkor csak hatvannyolc méteres hosszal, a dizájn is annak a tervnek a továbbfejlesztéséből ered, a belső dizájner Reymond Langton volt mindkét hajó esetében, a külső forma megtervezésében Toby Silverton volt a munkatársa.

Jacht nappal...(képek forrása: vesselfinder.com)

A jármű fedélzetén elhelyezkedik egy húsz méter hosszú, tíz méter széles teniszpálya, mely két fedélzetet is érint, és szükség esetén sportcsarnokká alakítható át. A hajótest formáját a legjobb tengerállóságra és a legkisebb haladési ellenállásra optimalizálták, ezáltal csökkenthető volt a motorok beépített teljesítménye és az üzemanyagfelhasználás. Figyelemreméltó, ahogy az szárazföldi járműiparban most hódító „harapós” formavilág beszivárgott a hajódizájnba is, ennek köszönhető, hogy az évtizedekig egyeduralkodó, ferde orrkontúrt most egy megközelítőleg függőleges vonal és egy enhyén előre, lefelé hajló orrfedélzet váltotta fel. Ugyancsak eredeti a hajótest precíziós formáját kihangsúlyozó, egyben azt elanyagtalanító tükrőző felületbevonat.

A hajó meghajtásáról dízel- és villamosmotorok gondoskodnak, a legmagasabb, húszcsomós sebesség mindenesetre csak a dízelmotorokkal érhető el, a környezetbarát villamos hajtás esetén a sebesség lecsökken tizenegy csomóra.

A hajó tulajdonosa Joe Lewis, londoni üzletember, aki Nagy-Britannia ötödik legvagyonosabb polgárának számít. Ha csak a hajó alapterületét vetjük össze azzal, hogy összesen tizenhat személyt tudnak rajta elszállásolni, akkor a fejenként megközelítőleg száz négyzetméteres terület elegendő ahhoz, hogy a hajó utasa ne nagyon fusson össze senkivel sem a fedélzeten. Mr. Lewis igen optimista életkilátásokkal rendelkezhet, ha most, nyolcvanésves korában adta a fejét arra, hogy egy átlagos dunai hajót megszégyenítő méretű vízi otthonra tegyen szert, ugyanakkor beszédes az is, hogy a majdnem hároméves építés alatt semmiféle adat nem szivárgott ki a lemwerderi gyárból a hajóról, az csak most, a használatbevétel során vált láthatóvá.

...és jacht éjjel

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!