Az európai tengeri kikötőkbe érkezett konténereket Magyarországra továbbító vasúti szerelvények végállomásai továbbra is a budapesti konténerterminálok. Az ősszel tizenöt éves BILK logisztikai központ mellett az elmúlt években jelentős fejlesztést hajtottak végre a csepeli Mahart Container Center létesítményeiben, illetve tavaly év elején a METRANS nyitotta meg vadonatúj árufogadó létesítményét a szintén csepeli Salak utcában. Az elmúlt év végén szinte heti rendszerességgel érkeztek hírek pireuszi kikötővel illetve szárazföldi átkeléssel érkező kínai konténeres viszonylatokról, viszont a történetből a törökbálinti intermodális logisztikai központ rendre kimaradt.

A Hosszúrét patak mentén, a törökbálinti raktárvárosban elhelyezkedő 15 ezer négyzetméteres konténerterminál forgalmát az elmúlt időszakban az Intergrail Zrt. biztosította, áprilistól viszont már a Mahart Container Centerbe irányítja Koper–Budapest útvonalon közlekedő vonatait.

A 15 ezer négyzetméteres terminál műholdfelvételről (forrás: Google maps)

A megújított kiszolgáló egységgel és vámhivatallal felügyelt csepeli konténerterminál kiszolgálásában várhatóan nem lesz érzékelhető változás, továbbá a telephelyekre címzett szállításokhoz szükséges tranziteljárások is változatlanul biztosítottak. A törökbálinti terminál jövőjével kapcsolatban egyelőre nincsenek konkrét információk, ugyanakkor mint arról korábban beszámoltunk, az Integrail Zrt. új irányokat keres az intermodális szállítmányozásban részt vevő konténerek Liszt Ferenc Repülőtér közelében történő kiszolgálásában is.

A MÁV-REC Kft. Kocúrja halad el konténervonatával a Szabadkikötő vámhivatalának egykori épülete előtt. Áprilistól az Integrail Zrt. vonatának konténereit is itt érkeztetik (fotó: Vörös Attila)

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!