A Keletiből ugyanis az épp hogy elkezdődött pályafelújítás miatt csak a szolnoki zónázók indulnak, a mindenhol megálló ingákra Kőbánya felsőnél lehet átszállni. A néha igen részletes utastájékoztatás ellenére is vannak utasok, akik csodálkozva veszik tudomásul a megváltozott helyzetet. Érdekes az utasok felfogása: habár Gyömrőig mennének, kényelmesen helyet foglalnak a Keletiből induló szolnoki zónázón, mintha nem is öt-hat percig, hanem egy óráig tartana majd az utazás. Indulás után pár perccel izgatottan pattannak fel, a közeli leszálláshoz készülődve, közben aggódva, hogy a sülysápi (aminek csak a régi menetrendjét ismerik) talán nem is várja meg őket Kőbányán.

Utastájékoztatás és menetrend – a 11.15-kor induló zónázónak van csatlakozása Kőbányán. A képre kattintva galéria nyílik (Kemsei Zoltán felvételei)

Az átszállásra a mellékelt menetrend tanúsága szerint egyébként öt percet ad a MÁV-Start vágányzári menetrendje. Kőbánya felső első vágányának peronja (ahova a Keletiből érkező vonatok befutnak) legendásan alacsony, a Bhv kocsikról igen kényelmetlen a leszállás. A hangos utastájékoztató ugyan folyamatosan bemondja, hogy a negyedik vágányról indul Sülysápra a személyvonat, de Józsefváros bezárása óta mintha azt a peront (a hozzá vezető lépcsőkkel együtt) elfelejtette volna az utazóközönség. Ottjártunkkor nem történt utaslemaradás (azaz néhányan, akik nem a másik vonatról szálltak át, hanem az utca felől közeledtek) majdnem lekésték a vonatot, de ez nem a vasút hibája kell, hogy legyen. A jegyvizsgáló menesztés előtt még az aluljáróba is lenézett biztonság kedvéért, van-e még lélekszakadva közeledő utas.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!