csik

 

 

 

A december 13-i menetrendváltás néhány lényeges elemét emelte ki a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium csütörtök este kiadott sajtóközleménye. Az egyik sarokpont, hogy az eddigi tervekkel ellentétben nem azonnal, hanem fokozatosan szűnnének meg a vasúti fővonalakkal (Budapest–Győr, Budapest–Miskolc, Budapest–Nyíregyháza) párhuzamosan közlekedő autóbuszjáratok. Ezt a döntést az ezekre a járatokra is igényt tartó Volán-társaságokkal egyezkedve hozta meg a közlekedési tárca, s azzal indokolta: bár továbbra is a párhuzamosságok felszámolására törekszenek, az utasoknak időt kell hagyni, hogy megismerjék a vasút – a jövőben vonzóvá váló – kínálatát. Januártól egyeztetéseket kezdeményeznek ezen autóbuszjáratok megszüntetéséről. A KHEM figyelembe vette továbbá, hogy a két ágazat menetrendjének egyidejű változása riasztó lehet az utasok számára, akik így szívesebben választják majd saját autójukat.

Tovább rövidült a mellékvonalak halállistája: Balatonfenyves és Somogyszentpál között változatlan menetrenddel, Hegyeshalom és Rajka között pedig napi négy vonatpárra csökkentett szolgáltatással fennmarad a vasúti közlekedés. Előbbi esetben a nemzetközi jelentőség, utóbbinál az igen nehézkesen, hosszabb menetidővel megoldható autóbuszos közlekedés eredményezte a megmenekülést.