A cseh kormány a napokban hagyta jóvá a 11,5 milliárd korona (140 milliárd forint) értékű hitelt, amelyet a cseh vasúthálózat modernizálására fordíthatnak. A kölcsönt az Európai Befektetési Banktól veszi majd fel a Pénzügyminisztérium 2019 és 2024 között. A kölcsön felvételének elsődleges követelménye, hogy vasúti infrastruktúrafejlesztésre irányuljon. Az Európai Befektetési banktól szerzett hitel egyben egy próbálkozás is a csehek részéről, hogy milyen módon lehet helyettesíteni a közeljövőben fokozatosan kiapadó uniós alapokból származó támogatásokat.

Praha-Dejvice állomás vágányainak felújítása ősszel (fotó: a szerző)

A feltüntetett hitelösszeg a lehető legmagasabb érték, a valós összeg azonban eltérhet a felújítások valódi költségeinek függvényében. Ugyanennyi pénzt tesz hozzá maga a kormány is, sőt további közel egymilliárd korona (12 milliárd forint) támogatás az uniós alapokból (CEF) is befolyhat. A vas)ti infrastruktúra-fejlesztés konkrétan nyolc vonalszakasz modernizálására, kibővítésére irányul. Olyan szakaszok ezek, amelyek a fő vasúti korridorokon találhatók, s áteresztő kapacitásuk szempontjából a legérzékenyebb pontjai (szakaszai) a vasúthálózatnak. Ezért van szükség a bővítésükre és modernizálásukra. A következő vonalszakaszokról van szó: Velim–Poříčany, Choceň–Uhersko, Ústí nad Orlicí–Brandýs nad Orlicí, Adamov–Blansko, Brno-Maloměřice–Adamov, Lipník nad Bečvou–Drahotuše, Polom–Suchdol nad Odrou és Dětmarovice–Petrovice u Karviné–lengyel államhatár.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!