Lassan negyven éve, 1978. február 25-én adták át az U1-es metró legrégebbi szakaszát, amely a Karlsplatz-ot és a Reumannplatz-ot kötötte össze. Ez volt Bécs első igazi földalatti vasútvonala, hiszen Heiligenstadt és a Friedensbrücke között 1976 óta már közlekedtek ugyan metrószerelvények, de a földfelszín felett. Ha befejeződik az U1 bővítése, 19,2 kilométerével ez lesz Bécs leghosszabb metróvonala.

Az U1-es metró bővítése 2012 nyarán kezdődött, a vonal összesen öt új állomást kap, 4,6 kilométerrel lesz hosszabb. A 600 millió eurós beruházás fő nyertese az osztrák főváros legnépesebb kerülete, Favoriten mintegy ötvenezer lakosa lesz, akik tizenöt perc alatt érhetnek be a végállomásról, Oberlaatól a belvárosba.

Az új szakasz tesztelése áprilisban kezdődött, a próbautakon állapítják meg, hol, mekkora sebességgel haladhatnak a szerelvények, hol álljanak meg és hol, mekkora erővel fékezzenek. Ellenőrzik az egész forgalomirányító rendszert is. Ha minden a terv szerint halad, akkor az első, utasokkal teli szerelvények szeptember 2-án közlekedhetnek az új végállomásig, Oberlaaig.

A pálya tesztelésével párhuzamosan gőzerővel dolgoznak az új megállók kialakításán is, amelyek kívül-belül pontosan úgy fognak kinézni, mint a vonal többi, csaknem negyven évvel ezelőtt készült metróállomása. Az egységes dizájn az utasok könnyebb tájékozódását szolgálja.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!