Környezetkímélő jégmentesítő a pályára

MTI   ·   2014.08.25. 08:18

Repterek felszállópályáin, közutakon és hidak jégmentesítéséhez használható  új, környezetbarát terméket fejleszt a Bagoly Beton Kft. mintegy 700 millió forintos kutatás-fejlesztési projekt keretében.

A cég tájékoztatása szerint a projekt összköltsége 702 millió forint, amelyből 485 millió forint vissza nem térítendő támogatás: 85 százaléka az Európai Regionális Fejlesztési Alapból és 15 százaléka a magyar költségvetésből származik, az önerő 216 millió forint.

Hajdzser István a cég ügyvezetője, tulajdonosa az MTI-nek elmondta, hogy saját szabadalmukat, a Not Glikol Liquid Coolstar nevű hűtőfolyadékot fejlesztik  tovább, jég oldására is alkalmassá teszik. Az új, környezetbarát termék akár már 2015 augusztusára elkészülhet. A Kft-nek tizennyolc állandó alkalmazottja van, a mostani kutatás-fejlesztési projektre tizenkét embert vettek fel, többségében tudományos kutatókat.

A termék nem glikol alapú, az ugyanis erősen szennyezi a talajvizet. Az NGL Coolstar azonban vízzel történő higítás után a csatornarendszerbe engedhető, mert bizonyítottan nem ártalmas a környezetre.

A cég tájékoztatása szerint a hűtőfolyadékot az élelmiszeriparban, jégstadionokban, klímaberendezésekben is használják.

A Bagoly Beton Kft. bevételeinek 90-95 százalékát adja az export. A magyar családi vállalkozásnak Telkiben és Balatonszemesen van telephelye. Exportálnak Csehországba, Szlovákiába, Lengyelországba, Bajorországba, Észak-Olaszországba, Romániába, sőt még a Kazah nemzeti jégstadion hűtéséhez is használják a magyar szabadalmat - mondták.

A jégmentesítő  értékesítésről egyebek mellett tárgyalnak a prágai repülőtérrel és a három nagy moszkvai reptérrel is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.