Február utolsó napjaiban a szokásos heti néhány teherkocsihoz képest grandiózus rakodás indult meg Komlón. A 40a vonal felújításához zúzott követ szállítanak a 47-es zsákvonal végállomásáról. A vicinálison a Magyar Magánvasút (MMV) Zrt. dolgozik, majd Godisán átadja a vonatot a Start egyik Szilijének, ami Érd állomásig elviszi a kocsikat. Itt egyelőre depózzák az anyagot, az egy hete tartó szállításból már komoly kőhalom épült fel.

Mecsekpölöske után kanyarog Godisa felé a rakott kővonattal az MMV 609 007-es Sulzere. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila felvételeiből

Komlón egyébként hetente két alkalommal jár a Rail Cargo Hungaria kiszolgáló tehervonata. A tolatós kedden és csütörtökön közlekedik, kiszolgálja Sásdot, Komlót és Mecsekjánosit. Sásdon és Mecsekjánosiban fát rakodnak, Komlón pedig inkább kampányszerűen követ. A tavasszal beinduló pályakarbantartási munkák bagikőigényét részben Komló fedezi, de elég változó, hogy hány kocsi jön össze: néha félig gépmenet, néha oda-vissza húsz kocsi a tolatós. A Cargo szerelvényét Szergej húzza, elvétve kerül rá másik mozdonytípus, ha Dombóvár épp bajban van a hatlábúakkal.

Vonatösszeállítás Komlón

Ilyen mennyiségű kőszállításra sajnos kevésszer van példa, általában valamelyik elkerülőút-, autópálya-építés miatt van nagyobb kampány. Évekkel korábban az AWT majd a Train Hungary is dolgozott Komlón, a mecseki kőbánya anyagát az M6-os és az M43-as sztrádákba, a kisszállási elkerülőútba építették be.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!