A város és a vasúttársaság egyaránt 20-20 millió forinttal járul hozzá a felújítási munkákhoz. Az utasforgalmi létesítményeket már április 1-je óta az önkormányzat üzemelteti.

A munka a környezet rendbe tételével és egy új járda építésével kezdődött, ez összesen 5,2 millió forintba került. Schmidt Csaba, Tatabánya polgármestere kihangsúlyozta, hogy ennek a nemrég indult folyamatnak nemsokára látható folytatása is lesz. Farkas Örs, a MÁV Zrt. Ingatlangazdálkodási Igazgatóságának munkatársa legfontosabbnak azt tartotta, hogy a jó minőségű vasúti szolgáltatás mögött (korszerű motorvonatokkal kiszolgált elővárosi forgalom, railjetek megállása) az állomási szolgáltatásoknak sem szabad lemaradniuk. A jelenlegi felújításra elkülönített források csak kisebb beruházásokra: beázásmentesítésre, a lépcsők rendbehozására, a váróterem és a mosdók rendbe hozatalára lesznek elegendőek, az 1-es vonal távlati fejlesztési terveiben egy új felvételi épület építése is szerepel.

A látvány egyelőre lehangoló<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(Nagy Tamás felvételei)

A MÁV Zrt. és az önkormányzatok közötti, szorosabbra fűzött kapcsolatok első példája a gyömrői állomás felújítása volt, majd ezt követte a gödöllői királyi váró korhű rekonstrukciója. A 2012-es mintaprojektben számos balatoni állomás, valamint a Budapest–Újszász–Szolnok vasútvonal állomásainak megújulása, közös üzemeltetése került sorra.

A tatabányai állomás az egyik utolsó a rendszerváltás előtti építkezések közül. hajdanában Konzum bevásárlóközpont néven több üzletet is magába foglalt az építmény (Kőbánya-Kispesthez hasonlóan). Szintén közös a két állomásban, hogy állagban és a szolgáltatások szempontjából is hasonló, lefelé ívelő pálya következett be a rendszerváltás után. Tatabányán a MÁV és a város összefogása kellett a megújuláshoz, Kőbánya-Kispest egy részét egy plázaépítkezés mentette meg – a többi egyelőre maradt a régiben.