Zsira és Locsmánd (németül Lutzmannsburg, horvátul Lucman) között a vasfüggöny előtt a környék legfontosabb útja vezetett, később felépült az osztrákoknál a termálfürdő, és az éppen emiatt gyakorlatilag egybeépült két település között megtiltották az átmenőforgalmat. Hiába tartozik tehát mindkét EU-s ország a schengeni rendszerbe, kerülni kell. Ezen változtatnak most az útépítéssel.

Kőszegnél főút a státusa a határon átvezető 87-esnek, amely a túloldalon B61-esként megy tovább Rőtfalva (Rattersdorf, Ratištrof) felé, de az út minősége nem felel meg a jelentősebb forgalomnak, bőven ráfér a rekonstrukció. Annyira, hogy osztrák oldalon új nyomvonal épül, amely elkerüli Rőtfalvát, a határ keresztezése is máshova kerül.

A fejlesztendő határpontok

Lássuk a következő szép helynevet! Albertkázmérpuszta. A Várbaloghoz tartozó egykori uradalomból rossz, keskeny út visz Féltorony (Halbturn) felé, felfejlesztik.

Piuszpusztán 1989 augusztusában pár órára megnyitották a vasfüggönyt a Páneurópai Pikniknek nevezett rendezvényen. Ezt kihasználva több száz NDK-s sétált át Nyugatra. Most emlékpark áll itt, ennek megközelítését is segíteni fogja, hogy a keskeny és rossz utat felújítják Fertőrákos és Szentmargitbánya (Sankt Margarethen im Burgenland, Margareta) között.

Az NDK-sok még gyalog mentek át

Rajka és Németjárfalu (Deutsch Jahrndorf, szlovákul Nemecké Jarovce) között most csak földút van, helyette aszfaltozott készül.

A helyszíneket már tavaly ősszel kiválasztották, ahogy arról annak idején az MTI beszámolt. Most megjelent a közbeszerzés a kivitelezésre, írja a Magyar Építők.

Albertkázmérpuszta Ausztria felől

Az összes építkezés együttes hossza csaknem húsz kilométer, értéke 16,5 millió euró, EU-s támogatás segítségével fognak megvalósulni.

(Illusztrációk: Google/maps)