Láv mi, tender

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2015.06.11. 13:45
kiskep

Úgy látszik, a szlovák közlekedési miniszternek megtetszett a szabad verseny a vasúti személyszállításban. A szlovákiai Közlekedési és Vidékfejlesztési Minisztérium szándéka egy újabb közbeszerzési pályázat indítása. Ezúttal a Pozsony–Zólyom–Besztercebánya vonal a tét.

Az illetékes minisztérium szóvivője szerint az az elsődleges szempont, hogy minőségi vasúti személyszállítási szolgáltatás jöjjön létre az említett vonalon, emellett az állam némi pénzt is megtakarítson. A 230 kilométer hosszú vasútvonalon ugyanis államilag támogatott közszolgálati vasúti közlekedést szeretnének fenntartani. Az előkészületi fázisban lévő tender iránt több, Szlovákiában már ismert vasúttársaság is komolyan érdeklődik. Az állami ZSSK vasúttársaságon kívül pályázói szándékát fejezte ki a Pozsony és Révkomárom között, valamint Pozsony és Kassa között vasúti szolgáltatást lebonyolító Regiojet magánvasút, a LeoExpress magánvasút, az Arriva szlovákiai leányvállalata, sőt a cseh nemzeti vasúttársaság, a Cseh Vasutak is.

(fotó: ZSSK)

A tervek szerint az új vasúti szolgáltató már idén decembertől megkezdheti a vonal kiszolgálását. A közlekedésügyi minisztérium szóvivője szerint az operátor kiválasztásánál magasra teszik majd a mércét, ami az utazási komfortot illeti. Az államnak igazából az a célja, hogy a lehető legolcsóbban jusson színvonalas és kiváló minőségű vasúti szolgáltatáshoz. Szakértők szerint azonban a minőségi javulás nem feltétlenül társul majd a lényegesen olcsóbb jegyárakkal, hiszen a nyertesnek az ingyen utazók csoportját is figyelembe kell vennie a költségek kiszámításánál. Jelenleg a Pozsony–Besztercebánya vonatjegy ára 10,46 euró hűségkártya nélkül, kártyatulajdonosoknak 7,85 euró egy irányban.

A Regiojet személyvonata a Csallóközben<br>(fotó: Regiojet)

Szlovákiában nem ismeretlen a közösségi közlekedésben a magán vasúti szolgáltató. A Regiojet magánvasút 2012-ben vette át a Pozsony–Révkomárom vasútvonalon a személyszállítási szolgáltatást az állami ZSSK-tól. Azóta megháromszorozódott az utasok száma a vonalon, ez évente több mint 2 millió utast jelent. A vasúttársaság havonta átlagosan 1 500 vonatot indít a 120 kilométer hosszú vasútvonalon.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek