Hónapokra le kellett állítani a BKV két vadonatúj elektromos buszát – ez derül ki a Népszava cikkéből. Az újság arról ír, hogy a darabonként 170 millió forintért vásárolt C68E Modulo buszokat hónapokon át nem tudták forgalomba állítani műszaki alkalmatlanságuk miatt. A BKV huszat vásárolt a Mabi Bus Kft. által gyártott elektromos buszokból, de a forgalomból tartósan kivont példányokon kívül a többivel is akadt bajuk. A közlekedési cég nem szolgáltatott arról adatokat, hogy melyik jármű mennyi időt töltött kényszerpihenőn, de nem tagadták a bajokat, ahogy fogalmaztak: „...az átlagos idő az egyes járműveknél nagy szórást mutat...”

A meghibásodások miatt a BKV nem mindig tudja teljesíteni az elektromos buszok üzemeltetésére tett vállalásait, tehát, hogy a húsz járműből legalább tizennégy forgalomban legyen. Annyi konkrétumot sikerült a lapnak megtudnia, hogy a típus legjellemzőbb hibái az ajtóműködéssel, az ablaktörlővel és az akkumulátorok töltöttségével kapcsolatosak. Optimális esetben a busz megszakítás nélkül 150 kilométert tudna megtenni egy feltöltéssel.

A BKV válaszai azt jelzik, az elektromos Modulók műszaki hibáit nem sikerült megszüntetni. Egy évvel ezelőtt az Index számolt be arról, hogy a 2016 áprilisában forgalomba állított buszok naponta ötször-hatszor állnak le. Akkor azt nyilatkozta a BKV, hogy a hideget ugyan bírják a buszok, de a párát nem, a legtöbb hibát ez, illetve az ajtóknál a ragasztás rossz minősége okozza.

A helyzet azóta jelentőset változott, mivel januártól már nem a gyártónak, hanem a BKV-nak kell viselnie a járművek szervizköltségeit, kivéve a szavatosság keretén belül kezelt hibák helyreállításának ellenértékét.

A busz az első magyar fejlesztésű és magyar gyártású elektromos autóbusz, ötevenhét százalékos hazai értékhányaddal.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!