A városvezetés terveiről Csizi Péter, Pécs alpolgármestere számolt be kedden a Pecsma.hu internetes lapnak.

A város 2010 novemberében hozta létre a Tüke Busz Zrt.-t. Akkor azzal indokolták a lépést, hogy ez a száz százalékban önkormányzati tulajdonú cég biztosíthatja a közlekedést, ha a Pécsi Közlekedési Zrt. másik magántulajdonosával, a Mecsekbusz Kft.-vel félresiklanak a tárgyalások.

Tavaly év végén indították el a belvárosban közlekedő 44-es járatot, amelynek működtetését már nem a PK Zrt.-re, hanem a Tüke Buszra bízták. Csütörtökön azonban arról is döntés születhet, hogy az összes járatot ez a vállalat viheti majd tovább.

A közelmúltban mondta ki jogerősen a Zalaegerszegi Törvényszék, hogy semmis a Pécsi Közlekedési Zrt. buszainak 2009-ben aláírt adásvételi szerződése, így a PK Busrent Kft. birtokába került buszokat vissza kell adni a közlekedési vállalatnak. Ugyanakkor az adásvétel miatt csaknem egymilliárd forintos adóterhe keletkezett a PK-nak. Az alpolgármester szerint ez komoly likviditási nehézséget jelent a vállalatnak, ráadásul az adóhivatali vizsgálatok még nem értek véget, így további elmarasztalásra is számíthatnak arra az időszakra vonatkozóan, amikor nem a város irányította a vállalatot.

Csizi Péter szerint mindezek indokolták, hogy az önkormányzatnak egy olyan céget kell létrehoznia, illetve megbíznia a városi tömegközlekedési feladatok ellátásával, ahol nincsenek ilyen „aknák”.

Az alpolgármester elmondta azt is, hogy ezzel párhuzamosan a Pannon Volán Zrt.-vel is tárgyalnak a kooperációról. Ez nem jelenti a két vállalat fúzióját, hanem szoros együttműködésről van szó, amelynek részletei az ősszel kristályosodnak ki.