Lecsúszott a pályáról és elégett a 737-es

iho   ·   2017.03.29. 08:56
cim

Ezen a fotón a törzs még viszonylag épnek látszik, még tart a vészkiürítés

Leszállás közben letért a pályáról, és kigyulladt a perui Jauja városában a Peruvian Airlines Lima felől érkező Boeing 737-300-asa. Az OB-2036 lajstromjelű gép a fővárostól 265 kilométerre fekvő Francisco Carle repülőtéren landolt, egyes hírek szerint kényszerleszállásról lett volna szó, más információk erről nem tudnak, hanem egyrészt az egyik futó abroncsának a felrobbanása, másrészt az erős oldalszél lett volna az oka annak, hogy a gép lefutott a betonról.

Nem sokkal ezután a gépet gyakorlatilag elpusztította a tűz

Az biztos, hogy még mielőtt a 737-es megállt volna, már tüzet fogott a jobb szárnya, feltehetően azért, mert a futó összeroskadása vagy más okok miatt a szárny odaért a földhöz, és sérültek a szárnytartályok. A repülőtértől származó információk szerint viszont a gép szárnya nem a betont, hanem a repülőtér kerítését érintette először.

A bal oldalon zajló gyors vészkiürítésnek köszönhetően mind a száznegyvenegy utas életben maradt, az első jelentések szerint huszonkilencen sérültek meg, de egyikük sem súlyosan. Az utasok által készített fotókon és videókon jól látszik, hogy a gépnek legalábbis a képeken látható bal hajtóművén működött a sugárfék. A szerkezet ugyan már a hasán csúszva állt meg, de viszonylag egyben volt, a tűz azonban gyakorlatilag teljesen elemésztette az utasszállítót. Az utasok két erős ütődésről számoltak be földet éréskor.

Vészkiürítés közben az utasok cuccostul menekülnek, jól látható a hajtómű nyitott sugárfék-zsaluja (fotók: Youtube, Twitter)

Az Aviation Herald repülésbiztonsági portál adatai szerint a gép a repülőtér 2810 méter hosszú 31-es pályáján szállt le, a 737-es valahol a pálya közepe táján futott le a betonról. A videókon a füst mozgása erős hátszélre utal, a repülőtér ráadásul rendkívül magasan, tengerszint felett 3363 méteren fekszik, ami megintcsak nehézzé teszi az itteni üzemelést.

Az adatbázisok szerint az 1991-ben gyártott gép jónéhány légitársaságot megjárt, eredetileg a Trans European Airlines, majd az amerikai Markair használta, de repült az AirAsia illetve a görög Olympic flottájában is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek