Lengyelország: újrakezdjük

iho/repülés   ·   2011.10.28. 18:06
nyito

Olyannyira, hogy a kiírás alapvetően megváltozik: már szó sincs könnyű támadógép-képességekről. Pedig az eddigi, 456 millió dolláros, 16 gépes beszerzés alanya egy hangsebesség feletti, haladó és vadászkiképzésre, illetve könnyű, precíziós támadásokra is alkalmas repülőgépre szólt. A döntőbe a Korean Aerospace Industries T-50 Golden Eagle és a és az Alenia Aermacchi M346-osa jutott.

Újra próbálkozhat az M346-os is <br>(fotó: strategypages.com)

A lengyel védelmi tárca viszont csütörtökön úgy döntött, leállítja a tendert és egy teljesen új beszerzési eljárást fog elindítani. Itt már csak a repülőgépek kiképzési feladatkörben mutatott képességeire koncentrálnak majd. Ennek megfelelően a versenyzők száma is nőhet, hiszen így a már említett típuson kívül az Aero Vodochody L-159 ALCA, vagy a BAE Systems Hawk modernizált változata is ismét eséllyel pályázhat a lengyel megrendelésre.

Egy klasszikus forma: TS-11 <br>(fotó: wikimedia.org)

Volna miért: a lengyel légierőnek ismerten a kiképzés az egyik leggyengébb pontja. Az őskori PZL TS-11 Iskrák után nagy ugrás az F-16C Block 52+ Fighting Falcon. A probléma régen ismert, de a jelek szerint közeli megoldás nem várható. A legoptimistább becslések szerint is leghamarabb 2014-ben veheti át a Lengyel Légierő az új, még kiírásra váró tenderen győztes gépek első példányait.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.