A típust eredetileg az 1996-ra tervezett Világkiállításra tervezték, azonban annak elmaradása miatt a kocsikat végül a BKV vásárolta meg, amelyek 1994 és 1995 között érkeztek meg. A buszokkal folyamatosan gondok voltak, több baleset is érte őket. A járművek 2001-ben estek át egy nagyjavításon, amikor is az Euro 2-es követelményeket  teljesítő motorra cserélték az eredeti Perkins-gyártmányú erőforrásokat.

.A 405-ösök fő terepe a Vár volt, a korábban itt közlekedő Ikarus 521-es kocsikat váltották
A BKV két, a többitől eltérő midit is vásárolt. Ezek a 405-ösök a kerekesszékkel közlekedők számára nyújtanak taxi jellegű szolgáltatást. A két „gyári” busz mellé másik két kocsi is került, amelyeket forgalmi kocsikból alakítottak át.
A járműveket nem csak a nehéz pályára küldték. Békásmegyeren a ma már megszűnt 145 és 146-os vonalakon is évekig közlekedtek (A külön nem jelölt képek a szerző felvételei)
A tender értelmében a jelentkezőnek negyven alacsonypadlós, légkondicionált dízel vagy alternatív meghajtású járművel kell rendelkeznie, amelyek az Euro 5-ös normát teljesítik. A társaság korábban már tesztelt midibuszokat, amelyek alkalmasak lehetnének a 405-ös család lecserélésére. Az Ikarus E91-es típusára hasonlító S91-es modell, valamint a Jászkun Volán által is használt Plasma elnyerte az utasok tetszését. A közlekedési társaság tesztelte még a KUTSENITS CITY IV-es típust, valamint az Iveco gyár Urby fantázianevű buszát is. A részletes tender kiírás elolvasható a BKV honlapján.
A Plasma a 27-es vonalán is járt. A korábbi 127-es vonallal összevont járaton csak midibusz közlekedhet a szűk kanyarok miatt. (Fotó: Papp Szabolcs)

Az S91-es modell egy gyári fotón. (Forrás: bkv.hu)