Levizsgáztatják az összes Škodát

iho   ·   2014.01.21. 16:45
IMG_9770__140121_Komarom__380003__400

Február végéig az összes 380-as mozdony hatósági járművizsgáját meg akarják csinálni, hogy gond nélkül bejárhasson az országba mind a húsz Messerschmitt. A 380-as sorozatú cseh Škoda-mozdonyok szolgálatképesek a három fő, Európában használt áramnem alatt (25 kilovolt 50 Hertz, 15 kilovolt 16,7 Hertz és 3 kilovolt egyenáram). A mozdonyba gyárilag beszerelték több vonatbefolyásoló berendezés fedélzeti egységeit, így megtalálható rajtuk a Csehországban és Szlovákiában használt, de a magyar rendszerrel is kompatibilis Mirel típus, továbbá a lengyel SHP EDA3, valamint az LZB 80E, amelyet a németek és osztrákok használnak.

Itt a 003-ast teszik próbára hazai körülmények között<br>(fotók: Vörös Attila)<br>A képre kattintva galéria nyílik

A Škoda Transportation plzeňi vasúti járműgyártó vállalat által kifejlesztett és gyártott univerzális villamos mozdonyt a Cseh Vasutak (ČD) rendelte. A prototípust 2008-ban mutatták be, 2011-ig összesen húsz ilyen gép gördült ki a járműgyártóból. 2013. március 27-én pedig megtette első önálló métereit a magyar hálózaton a 017-es pályaszámú mozdony. Augusztusban számos futópróba után a 380 011-es gép a PSŽ magán-vasútvállalatnál teljesített 30 ezer kilométeres tartampróbát, amelynek során főleg a Párkány–Kürtös viszonylaton láthattuk hosszú tehervonatok élén.

Többen már nem is fértek a vezetőállásra

Január 20–21 éjszaka a PSŽ Búvárja három Škoda 380-as sorozatú mozdonyt hozott át Komáromnál Szlovákiából: a 003-ast, a 017-est és a 014-est. Mivel a 017-es már rendelkezik minden, a magyarországi közlekedéshez szükséges engedéllyel, csak két másik társa futópróbázott Komárom és Győrszentiván között.

A futópróbák során vizsgálták a fékberendezés töltési és ürítési idejét, a mozdony fékútját különböző vonatnemváltó-állásokban villamosfékkel és anélkül, valamint a vonatbefolyásoló berendezés (Mirel) üzemszerű működését. A próbák során a mozdonyokat 160 kilométer per órás sebességgel is hajtották. Előbb a 003-as, majd társa, a 014-es vizsgázott le.

A hírek szerint a MÁV-Start fogja hajtani a mozdonyokat, logikus bevetési területük a 70-es vonal, a prágai eurocityk vontatása.

 

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek