Lezuhant egy Sárkányhölgy

iho   ·   2016.09.21. 12:50
cim

A kétkabinos kiképző TU-2S leszállás közben, kísérővel. A képre kattintva galéria nyílik

Észak-Kaliforniában lezuhant az amerikai légierő egyik U-2-es Dragon Lady felderítő gépe, méghozzá a TU-2S változat, amely két kabinnal és kétfőnyi személyzettel repül, a különleges típusra való átképzés eszközeként.

A légierő megerősítette, hogy a baleset valóban kiképzőrepülés közben történt. A repülőgépből mindkét pilóta katapultált, de egyikük nem élte túl az eseményt, és a másik is megsérült.

A Los Angeles Times térképvázlata a baleset helyszínéről

A The Aviationist portál szerint az amerikai légierőnél a most szerencsétlenül járt géppel együtt öt ilyen speciális kialakítású TU-2S repült, amelynek hátsó kabinját alaposan megemelték, hogy az oktatónak megfelelő kilátása legyen előre a kiképzendő pilóta kabinteteje felett.

A nagy fesztávolságú, tandem-futóműves gép legkritikusabb repülési fázisa a leszállás, amikor is más U-2-es pilóták egy nagysebességű sportkocsival követik a besikló gépet és diktálják neki a magasságot a földetéréshez, és azt, hogy van-e még elég pálya alattuk a biztonságos landoláshoz.

A roncsok a sivatagos hegyvidéken

Ez a baleset azonban nem leszálláskor, hanem nagyobb magasságban következett be, Sacramento városától északnyugatra, lakatlan terület felett, nem sokkal azután, hogy a gép felszállt Beale támaszpontról, az U-2-esek bázisától. A szemtanúk szerint az egyik pilóta ernyője gépelhagyás után rendben kinyílt, a másiké azonban csak részben, ő feltehetően ezért nem élte túl a balesetet.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Mentés

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.