A Szabadkikötő születésnapi ünnepségét az új Mapsed-csarnokban tartották. Sztilkovics Szávó, a Mahart-Szabadkitötő Zrt. vezérigazgatója köszöntőjében elmondta, a csepeli szabadkikötő mindennapjait a magyar állami tulajdonban lévő Mahart-Szabadkikötő Zrt. és a magyar magánbefektetői tulajdonú Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. határozza meg. Úgy vélte, az állami tulajdonlás garancia arra, hogy a szabadkikötő ezután is bármely vállalkozás számára egyenlő feltételekkel használható kikötő, és logisztikai központ legyen. A szabadkikötőben hamarosan több mint ezren dolgoznak csaknem száz vállalkozásnál.

Impozáns csarnok (fotók: Vörös Attila)

Cseh Ottó, a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a területen az elmúlt 12 évben a vállalat  20 milliárd forintot fektetett be 8,5 milliárd forint állami támogatás mellett, amelynek során kikötői szolgáltatásokat, közlekedési útvonalakat, A-kategóriás raktárcsarnokokat építettek és fejlesztettek. Terveik szerint további 150 ezer négyzetméter raktárcsarnok építését kezdik meg.

Borbély Lénárd, Csepel polgármestere köszöntőjében azt hangsúlyozta, hogy a kerület és a Csepeli Szabadkikötő élete szorosan összekapcsolódik. Hozzátette: Csepel gazdaságilag erős, folyamatosan fejlődő kerület, a csepeli szabadkikötő fejlődését az önkormányzat továbbiakban is segíti.

Borbély Lénárd díszoklevelet adott át Cseh Ottónak (bal oldalon) és Sztilkovics Szávónak (középen)

Az ünnepségen felolvasták Németh Szilárd, a Honvédelmi Minisztérium parlamenti államtitkára üdvözlő beszédét, aki hivatali elfoglaltsága miatt nem tudott részt venni a rendezvényen. Az államtitkár közölte, a dunai tengerhajózásnak köszönhetően az 1930-as évektől Budapest és Csepel, több mint 1600 folyamkilométerre a Duna torkolatától, "tengeri kikötővé" vált. Kifejtette, sok év telt el a kikötő átadása óta, de jelentősége, stratégiai fontossága nem kopott.

Rsg-lányok emelték az ünnepség fényét

Elmondta, a kormány számára kiemelten fontos a meglévő kikötők fejlesztése, így a csepeli szabadkikötő modernizálása is folyamatosan napirenden van. Hozzátette, 2015-ben 3,5 milliárd forintból újult meg a csepeli létesítmény. Az európai uniós támogatással létrejött beruházás fontos lépés azon az úton, hogy a csepeli szabadkikötő Közép-Európa egyik legkorszerűbb közforgalmi kikötőjévé és logisztikai bázisává válhasson.

Hogy avassunk hatalmas csarnokot? Álljunk körbe bent egy nagy szalaggal és vágjuk azt szét

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!