Ludmillák érkezésétől hangos mostanában a vasútbarátok közössége: a közelmúltban az MTMG, a GYSEV és a Kárpát Vasút is bevásárolt ex-német nagydízelekből. A GYSEV két gépe és az egyik kárpátos már pár napja Magyarországon is van – a Kárpáthoz további egy, az MTMG-nek két dízel érkezik a közeljövőben.

A Kárpát viszont bérel is egy Ludmillát néhány napja: a DB Schenker Romania 92 53 065 1002-3 pályaszámú Lúdjáról van szó. A mozdony egyik első éles bevetésén egy betonaljvonatot továbbított Rákosról Papkeszire. A betonaljakat Turán rakodták a spéci pőrekocsikra, az aljak a 80a vonal felújításából származnak. Rákostól a szerelvényt a 430 328-as Szilivel és a Ludmillával vitték, utóbbi tológépként szerepelt a csaknem 600 méter hosszú szerelvény végén. Hajmáskéren aztán a Szilit leakasztották és a dízel maga ereszkedett le Papkeszire a 27-es vonalon.

Vilonya-Királyszentistván elágazáshoz közelít a betonaljas szerelvény. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

A Lepsény–Csajág–Hajmáskér vonalon 2007. március 3. óta nincsen személyforgalom, a vonal teljes hosszán pedig csak elvétve mozog vasúti jármű. A Hajmáskér–Papkeszi szakasz viszont használatban van: a Papkeszi állomásból kiágazó iparvágányon 2013. decembere óta egy-két havonta műtrágyavonatok járnak a peremartoni üzembe, Vilonya-Királyszentistván elágazásnál pedig a balatonfűzfői tolatós tér le a Balaton felé heti két alkalommal.

A vicinálisra tehát muszáj költeni, a pályát fenn kell tartani, remélhetően ezért érkezett ez az ezres nagyságrendű betonaljszállítmány Papkeszire.

* *

Fotós kollégánk cégeknek és magánszemélyeknek is vállal fotózást: esküvő, rendezvény, portré, családi képek műfajában keressék bátran Attilát az alábbi elérhetőségein!

Honlap: vorosattila.com
Facebook: Vörös Attila fotó
Instagram: vorosatil_ae
Mail: voriae@gmail.com

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!