A német nemzeti légitársaság tizennégy A380-as kétszintes óriásgépe közül ötöt áthelyez Frankfurtból Münchenbe, és ezeket a gépeket is beveti a Los Angeles, Hong Kong és Peking, illetve a bajor főváros közötti interkontinentális vonalakon. Vagyis ez az első eset, hogy a Lufthansa „kimozdítja” legnagyobb kapacitású utasszállítóit a frankfurti központi repülőtérről.

A légitársaság igazgatótanácsának egyik tagja, Harry Hohmeister a döntés hátteréről egyebek mellett azokra a nagyszabású fejlesztésekre utalt, amelyek a bajor központi légikikötőben történtek. Mint hírt adtunk róla, tavaly nyitották meg a 2-es terminál új szatellitépületét, amely évi 11 milliós kapacitásbővítést jelent, ötvenkét kapuval és huszonhét utashíddal, ezzel a reptér már 36 millió utast képes fogadni és indítani.

Ugyancsak rendkívül fontos változás, hogy a bajor kormány jóváhagyta egy harmadik pálya megépítését, és a jelek szerint a bíróságokon is sikerült megvédeni a tervet, ami igen jelentős könnyebbséget jelent a mostani kétpályás üzemhez képest. Szintén a müncheni reptér növekvő jelentőségét igazolja, hogy a Lufthansa döntése alapján itt van a légitársaság új, nagy hatótávolságú szélestörzsű típusának a bázisa (és nem Frankfurtban). A tíz A350-900 közül néhány már forgalomba is állt, és a gépek tehát Münchenből repülnek például Bostonba és Delhibe.

Magyar szempontból azért is fontos München, mert a debreceni repülőtérről ide indulnak ugyancsak tavaly óta a Lufthansa közvetlen járatai, vagyis Kelet-Magyarország, sőt a környező országok határközeli lakossága igen komoly esélyt kapott jó csatlakozásokra a bajor fővároson át hosszú távú repülésekre is.

Végül, ami a fontos apróságokat illeti: a Lufthansa az amerikai Cirrus cég SR20-as egymotorosát választotta kiképző szervezete, a Lufthansa Aviation Training alaptípusául. A huszonöt gépen kezdik a tanulást a jövő pilótái, majd innen lépnek tovább egészen a multi-crew engedélyig.

A kellemes éghajlatú, arizonai Phoenix Goodyear repülőtéren lévő kiképző bázison egyébként ugyancsak ezeken a gépeken hajtják végre első repüléseket a Lufthansa-csoporthoz tartozó Swiss, az Austrian és az Eurowings mellett az ANA és a KLM, sőt a német légierő kezdői is, adta hírül a Cirrus.

A kiválasztás egyebek mellett azért logikus döntés, mert a 4-5 személyes gép pilótafülkéje olyan glass-cockpit kiképzésű, olyan integrált repülési és hajtómű-kijelzőkkel van felszerelve, mint amilyenekkel aztán a pilótajelölt, ha sikerül továbbjutnia, majd a nagygépeken is találkozik.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!