Madéfalva (le)pusztulóban

iho   ·   2017.05.04. 16:44
00kicsi

A liget.ro portálon jelent meg az a szívfacsaró képriport, amely a szinte teljesen funkcióját vesztett madéfalvai állomást mutatja be. Székelyföld elosztóközpontjának állapota a vonatok számának csökkenésével egyre siralmasabb, a Gyergyószentmiklós, Gyimesbükk, Csíkszereda háromszög vasúti középpontjaként nyüzsgő személy- és teherforgalmat ellátó állomás egyre inkább veszít a jelentőségéből – például a gyimesi delta egyik vágánya, amelyen Gyergyóból egyből a Kárpátok felé lehetett venni az irányt, már évek óta nem üzemel. Úgyszintén alig-alig működik a tizennyolc vágányos teherpályaudvar, a valamikori hétszázötven fős személyzet létszáma alig ötvenre csökkent. A személyvonatok utasforgalma egy egyvágányos megállóhely szintjének felel meg napi átlagosan 3,7 utassal, bár az állomást napi 47 vonat érinti.

Megkockáztatjuk: Madéfalván szinte csak Pünkösdkor van említésre méltó forgalom<br>(Kemsei Zoltán fotóján a Corona nemzetközi gyorsvonat érkezik Budapest-Keleti pályaudvarról, 2013 pünkösdjén)

Hasonló az állapota a vasútállomás infrastruktúrájának is. A peronok alacsonyak, gazosak, az állomásom sem ivóvíz, sem pedig óra nincs, a váróterem – bár jegykiadás van – nem csábít a pihenésre. Az utastájékoztatás – habár Székelyföldön, magyar többésgű vidéken vagyunk – kizárólag román nyelvű, magyarul az állomás neve van csupán kiírva. A menetrend ugyan valamennyit javult, például Gyimesbükk felől a napi egy helyett most már két vonatpár közlekedik, de ez túlságosan kevés a környékre, főleg Csíkszeredára autóval beözönlők vonatra tereléséhez. Mit várhatnánk Madéfalvától, ha a csíkszeredai (megyeszékhely!) állomás rekonstrukciója is várat magára már egy évtizede?

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek