Magánvasutak a hazai közlekedésben

iho/vasút   ·   2012.02.23. 19:58
kiskep_maganv

Csütörtökön kezdődött Kápolnásnyéken a Közlekedéstudományi Egyesület szervezésében A magyar közlekedés helyzete az EU-ban című konferencia, amelynek keretében ezúttal a magánvasutak szerepe és jelentősége a vasúti fuvarpiacon témakört járták körül a résztvevők.

A kétnapos konferencia első napján a magánvasutaknak a hazai vasúti közlekedés rendszerében betöltött szerepéről és tevékenységéről a Nemzeti Közlekedési Hatóság részéről Menich Péter és Alscher Tamás főosztályvezető beszélt. A vasutakat érintő jogi szabályozás várható változásairól Rácz Gábor, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium osztályvezetője tájékoztatta a résztvevőket. A magánvasutak és a Vasúti pályakapacitás-elosztó Kft. kapcsolatáról Pákozdi István, a társaság ügyvezető igazgatója tartott prezentációt.

A hazai vasúti piacon megjelent magáncégek döntően árufuvarozást végeznek. A vasúti áruszállításból származó nettó árbevétel alapján 73,5 százalék a Rail Cargo Hungaria Zrt. és 11,5 százalék a GYSEV Cargo Zrt. részaránya, a maradékon osztoznak a kisebb társaságok. A GYSEV Cargo első önálló évének tapasztalatairól Márta Gábor, a cég értékesítési és marketingigazgatója számolt be. A Floyd Zrt. terveiről és tapasztalatairól Monostory Miklós vasúti biztonságirányítási maneger beszélt.

Az MMV vonatai is jellemzően külföldi célállomásra közlekednek<br>(fotó: Vörös Attila)

A konferencián előadást tartott Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. vezérigazgatója is. Tamás-Vadnai Éva, a Magyar Magánvasút Zrt. vezérigazgatója a vasútvállalatok közötti együttműködésről beszélt, Kukely Márton, a CER Zrt. vezérigazgatója pedig magyar operátor az uniós síneken címmel tartott előadást.

A konferencia pénteken folytatódik. Ekkor többek között Rácz Imre, MÁV-Trakció Zrt. vezérigazgatója beszél a vontatási szolgáltatás szerepéről a vasúti szállításban, illetve Csépke András, a MÁV-Gépészet Zrt. vezérigazgatója a cég és a magánvasutak kapcsolatrendszeréről.

Kevés a belföldi megrendelés, a Floyd is imoprt-, export- és tranzitforgalomra szakosodott<br>(fotó: Vörös Attila)

Kapcsolódó hírek