Magyar startup hódítaná meg a globális hajóbérlési piacot

iho   ·   2014.03.31. 11:37

2012 nyarán született meg a BoatForRent.com online hajóbérlési piactér ötlete: hiányzott egy olyan összehasonlító oldal, amilyen a repülőjegy-vásárlás, az autóbérlés és a hotelszoba-foglalás piacán már hosszú évek óta jelen van. A hajóbérlés területén léteznek ugyan regionális összehasonlító oldalak, amelyek egy adott terület hajóit listázzák, de globális hajóbérlési platform a BoatForRent előtt nem volt. A 2013-ban indított oldal üzleti modellje a Booking.com-hoz hasonlít: lényege, hogy chartercégekkel kötnek szerződést, amelyek a hajóbérlésben professzionális szolgáltatást nyújtanak, valamint minden szükséges biztosítással és engedéllyel rendelkeznek, viszont a megfelelő marketing hiányában sok emberhez nem jutnak el. Éppen ezért egy olyan szolgáltatónak, amely ügyfeleket hoz nekik, szívesen fizetnek jutalékot.

A hajóbérlési piac nagyságát globális szinten nagyjából 2–5 milliárd dollárra becsülik, 20–25 ezer nyilvántartott hajóval, amelyek közül a legtöbb az Egyesült Államokban és az Európai Unióban található. Pontos adatokat azért nehéz erről a piacról mondani, mert sok olyan bérelhető hajó van a világon, ami nincs nyilvántartva.

A BoatForRent hosszú távú célja, hogy a világ első számú hajóbérlési platformjává váljon. Ennek érdekében következő lépésként egy új iroda nyitását tervezik Nagy-Britanniában. A szigetországba való kitelepülésben a brit kormány kereskedelemfejlesztésért és befektetésösztönzésért felelős irodája, a UK Trade & Investment (UKTI) segíti.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek