Magyarországon az AWT Negrói

Vörös Attila   ·   2014.07.12. 11:15
400__IMG_6720__140711_Kelenfold__ES64F4151_AWT

Július nyolcadikától az AWT az Ostrava és Dunaújváros között közlekedő szénvonatait a cég színeiben futó két bérelt 6189-es (Siemens ES64F4-es) mozdonnyal továbbítja gépcsere nélkül. A cég idén februárban nyerte el a dunaújvárosi szállítást, a tehervonatokat változatos útvonalakon és vontatással juttatták el eddig a célállomásra. Dízeles trakció esetén többnyire a Rajka–Komárom–Székesfehérvár–Pusztaszabolcs útvonalon közlekedtek, villamos vontatáskor pedig kelenföldi fordulással az 1-es és a 40-es vonalon. A Negrók is ez utóbbit követik.

Az AWT második negrós szénvonata Magyarországon<br>(képek: Vörös Attila)

Az AWT csoport eltökélt szándéka a Balti-tengertől az Adriáig húzódó áruforgalmi korridoron való szállítmányozás minél nagyobb hányadának birtoklása. Ehhez korszerű, megbízható és nagy teljesítményű mozdonyok kellenek, amelyek az egész úton közlekedhetnek. Az AWT ezért 2012 óta két ES64F4-es gépet bérel az MRCE-től, 2013-ban pedig három ES64U4-es Taurust vásárolt a Siemenstől.

Többnyire sajnos az éj leple alatt lehet találkozni a villanygépes szénvonatokkal

Az AWT csehországi anyavállalatától megtudtuk, hogy a cég jelenleg nem szándékozik F4-eseket vásárolni és a bérléseket sem lesz szükség bővíteni. Magyarországra legalább az év végéig elég gyakran jár majd a 150-es és a 151-es gép a Rajka–Kelenföld–Dunaújváros szakaszon a szénvonatokkal (havi 15 pár vonatról van szó). A mozdonyok beváltak, nagy különbség a cég szempontjából az U4-es és az F4-es között nincs, mindkettő megbízható sorozat, a pillanatnyi helyzet alapján dől el, hogy milyen gép kerül egy-egy vonat elejére.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek